Barbatul din imagini a comandat de pe internet doua amortizoare de masina. Desi piesele aveau defecte vizibile, acesta a fost nevoit sa le monteze pe autoturism pentru ca service-ul sa poata constata in scris defectiunea, iar el sa isi poata primi banii inapoi.
Astfel de incidente au loc zilnic pentru ca romanii nu sunt atenti de unde isi fac cumparaturile online. Sa achizitioneze in general de pe site-uri cunoscute, sa verifice cu atentie review-urile care sunt postate pe paginile de site.
In doar un an de zile, la nivelul ANPC au fost inregistrate peste 28 de mii de reclamatii din partea romanilor care sustin ca au fost pacaliti intr-un fel sau altul de comerciantii de pe internet.
Din pacate legislatia, in momentul asta, nu permite nici ANPC-ului, nici ANCOM-ului inchiderea sau suspendarea activitatii unui anumit site. Deseori aceste plangeri intra sub incidenta codului penal. Dosarele aflate in cercetarea Politiei Romane au atins un nivel record.
Cele mai mari probleme sunt cu magazinele on-line din afara Uniunii Europene. Acestea nu se supun legislatiei comunitare, iar autoritatile de la noi nu le pot trage la raspundere in niciun fel daca isi pacalesc clientii.
Irina Chiritoiu, director Centrul European al Consumatorilor: Singura modalitate prin care ne putem recupera banii, daca nu suntem multumiti de serviciu, este procedura de refuz la plata sau chargeback.
Procedura este insa una de lunga durata. Politistii si cei de la ANPC va sfatuiesc sa efectuati mai mult cumparaturi online in care puteti opta pentru plata la livrare si intotdeauna sa verificati coletele inainte de a da banii curierului.