Close sidebar
Close sidebar

Cum a ajuns un oras de provincie din Romania sa aiba cel mai scump transport public din Europa de Est

Un abonament lunar nenominalizat pe toate liniile in orasul românesc cu transport „de lux“ costa 174 de lei. La Arad, acelasi pachet este tarifat cu 65 de lei, la Cluj – 155 de lei, la Praga - 92 lei, la Budapesta – 136 de lei, iar la Varsovia – 113 de lei.

A.L.,


DISTRIBUIE
acest articol

 

Un abonament lunar nenominalizat pe toate liniile in orasul românesc cu transport „de lux“ costa 174 de lei. La Arad, acelasi pachet este tarifat cu 65 de lei, la Cluj – 155 de lei, la Praga- 92 lei, la Budapesta – 136 de lei, iar la Varsovia – 113 de lei.
Pitestiul este orasul cu cel mai scump transport public din Europa de Est, in conditiile in care municipalitatea a fost timp de sapte ani (2008-2015) asociata – prin operatorul de transport public Publitrans- cu doua firme private, iar in celelalte orase din tara si Europa de Est transportul public in comun este detinut in majoritate covârsitoare de catre autoritatile locale. Asocierea cu cele doua firme private s-a lasat cu dosar la DNA din cauza numeroaselor ilegalitati, 14 persoane- in frunte cu fostul primar Tudor Pendiuc fiind trimise in judecata pentru coruptie, trafic de influenta si spalare de bani, cu un prejudiciu adus bugetului local de 6 milioane de euro.
Publicatia Adevarul a realizat, in premiera, o analiza comparativa a tarifelor practicate la transportul public in comun in cele mai importante orase din tara, precum si in capitalele din Europa
de Est.
Abonamentul lunar in Pitesti, mai scump decât la Praga, Varsovia ori Bratislava! Transportul in comun din Pitesti este mai scump decât in orice capitala est-europeana, iar asta in conditiile unui oras cu doar 160.000 de locuitori si in care nu circula decât autobuze. Iar asta nu este singura problema.
in timp ce in multe dintre orasele din tara (ca sa nu mai vorbim de Europa de Est) s-a trecut la cartele electronice, la Pitesti sunt in autobuze capsatoare vechi si bilete desuete, iar multe statii din oras nu sunt protejate de vânt si ploaie.
Spre comparatie, am analizat pretul unui abonament lunar nenominalizat pe toate liniile. La Pitesti, pretul este de 174 lei. La Varsovia, capitala cu 1,71 milioane de locuitori ce are tramvaie, autobuze si metrou, abonamentul lunar pe toate liniile este de 110 de zloti, adica 112,8 lei! La Budapesta (1,73 milioane locuitori), abonamentul lunar (autobuze, troleibuze, tramvaie si metrou) este si mai ieftin: 9.500 forinti, adica 137,54 lei.
Compania care opereaza aici transportul in comun – BKK – este detinuta in intregime de Primaria din Budapesta.
si in capitala Bulgariei, Sofia (1,27 milioane locuitori), abonamentul lunar nenominalizat (autobuze, troleibuze si tramvaie) costa doar 60 de leva, adica 138,31 lei, cu 36 de lei mai putin decât la Pitesti.
si in capitala Sloveniei, Ljubljana (270.000 de locuitori), abonamentul lunar este mai ieftin ca la Pitesti, costând doar 37 de euro, adica 167,53 de lei. Situatie similara si la Bratislava (431.000 de locuitori), acolo unde un abonament pe o luna (tramvaie, troleibuze si autobuze) este 26,9 de euro, adica doar 121,8 lei.
si aici Primaria detine 100% compania de transport in comun- Dopravný Podnik Bratislava.
si Praga (1,3 milioane locuitori), capitala Cehiei, unul dintre cele mai frumoase si cochete orase din Europa, face praf Pitestiul la pretul unui abonament pe o luna: doar 550 de coroane, adica 91,95 lei si asta in conditiile in care, cu un abonament lunar, poti merge cu metroul, autobuzul, tramvaiul si funicularul. si Kievul (2,6 milioane locuitori) are preturi foarte bune, un abonament lunar pe metrou, autobuz, tramvai si troleibuz costând doar 530 hrvna, adica 87 lei.
O capitala est-europeana foarte ieftina la transportul public in comun este Belgradul (1,15 milioane locuitori). Aici, un abonament nenominalizat lunar pe autobuze, troleibuze, tramvaie si trenuri costa 2.990 dinari, adica doar 109 lei, fata de 174 la Pitesti.
La Pitesti, abonamentul lunar este 174 de lei, la Bucuresti – doar 80 lei si in comparatie cu tarifele la transportul in comun practicate in celelalte orase importante din România- Pitestiul este cel mai scump, si aici nu ne referim doar la abonamentele lunare nenominalizate. Bucuresti.
Capitala României surclaseaza Pitestiul in ceea ce priveste abonamentele ieftine. Astfel, un abonament nenominal pe o linie costa 40 de lei (58 lei la Pitesti), unul pe doua linii ajunge la 50 lei (92 lei la Pitesti!), iar un abonament lunar nenominal pe toate liniile costa doar 80 lei la Bucuresti si… 174 lei la Pitesti! Constanta (297.503 locuitori).

Pitestiul este orasul cu cel mai scump transport public din Europa de Est, in conditiile in care municipalitatea a fost timp de sapte ani (2008-2015) asociata – prin operatorul de transport public Publitrans- cu doua firme private, iar in celelalte orase din tara si Europa de Est transportul public in comun este detinut in majoritate covârsitoare de catre autoritatile locale.

Asocierea cu cele doua firme private s-a lasat cu dosar la DNA din cauza numeroaselor ilegalitati, 14 persoane- in frunte cu fostul primar Tudor Pendiuc fiind trimise in judecata pentru coruptie, trafic de influenta si spalare de bani, cu un prejudiciu adus bugetului local de 6 milioane de euro.

Publicatia Adevarul a realizat, in premiera, o analiza comparativa a tarifelor practicate la transportul public in comun in cele mai importante orase din tara, precum si in capitalele din Europa de Est.

Abonamentul lunar in Pitesti, mai scump decât la Praga, Varsovia ori Bratislava!

Transportul in comun din Pitesti este mai scump decât in orice capitala est-europeana, iar asta in conditiile unui oras cu doar 160.000 de locuitori si in care nu circula decât autobuze. Iar asta nu este singura problema. in timp ce in multe dintre orasele din tara (ca sa nu mai vorbim de Europa de Est) s-a trecut la cartele electronice, la Pitesti sunt in autobuze capsatoare vechi si bilete desuete, iar multe statii din oras nu sunt protejate de vânt si ploaie.

Citeste si: SFÂȘIETOR! Arina a fost filmată în momentul în care a murit. În videoclip se mai aud doar țipete- kanald.ro

Citeste si: Un bilet scris de Robert, descoperit la scurt timp după ce el și Giuly au fost descalificați din "Casa Iubirii". Cui îi era destinat? Conținutul lui, făcut public chiar de Robi, fostul său coleg de cameră- wowbiz.ro

Citeste si: Dispariţii misterioase în Rusia. Putin îşi arestează cercetătorii care au inventat rachetele hipersonice- antena3.ro

Spre comparatie, am analizat pretul unui abonament lunar nenominalizat pe toate liniile.

La Pitesti, pretul este de 174 lei. La Varsovia, capitala cu 1,71 milioane de locuitori ce are tramvaie, autobuze si metrou, abonamentul lunar pe toate liniile este de 110 de zloti, adica 112,8 lei! La Budapesta (1,73 milioane locuitori), abonamentul lunar (autobuze, troleibuze, tramvaie si metrou) este si mai ieftin: 9.500 forinti, adica 137,54 lei. Compania care opereaza aici transportul in comun – BKK – este detinuta in intregime de Primaria din Budapesta. si in capitala Bulgariei, Sofia (1,27 milioane locuitori), abonamentul lunar nenominalizat (autobuze, troleibuze si tramvaie) costa doar 60 de leva, adica 138,31 lei, cu 36 de lei mai putin decât la Pitesti.

Si in capitala Sloveniei, Ljubljana (270.000 de locuitori), abonamentul lunar este mai ieftin ca la Pitesti, costând doar 37 de euro, adica 167,53 de lei. Situatie similara si la Bratislava (431.000 de locuitori), acolo unde un abonament pe o luna (tramvaie, troleibuze si autobuze) este 26,9 de euro, adica doar 121,8 lei.

Si aici Primaria detine 100% compania de transport in comun- Dopravný Podnik Bratislava. si Praga (1,3 milioane locuitori), capitala Cehiei, unul dintre cele mai frumoase si cochete orase din Europa, face praf Pitestiul la pretul unui abonament pe o luna: doar 550 de coroane, adica 91,95 lei si asta in conditiile in care, cu un abonament lunar, poti merge cu metroul, autobuzul, tramvaiul si funicularul. si Kievul (2,6 milioane locuitori) are preturi foarte bune, un abonament lunar pe metrou, autobuz, tramvai si troleibuz costând doar 530 hrvna, adica 87 lei.

Citeste si: Veste excelentă pentru femeile din țara noastră! Cine poate ieși mai rapid la pensie- kfetele.ro

Citeste si: Fiica Ralucăi Moianu nu a ascultat! Ce i-a interzis fosta prezentatoare TV tinerei de 19 ani- radioimpuls.ro

Citeste si: Dispariţii misterioase în Rusia. Putin îşi arestează cercetătorii care au inventat rachetele hipersonice- antena3.ro

O capitala est-europeana foarte ieftina la transportul public in comun este Belgradul (1,15 milioane locuitori). Aici, un abonament nenominalizat lunar pe autobuze, troleibuze, tramvaie si trenuri costa 2.990 dinari, adica doar 109 lei, fata de 174 la Pitesti. La Pitesti, abonamentul lunar este 174 de lei, la Bucuresti – doar 80 lei si in comparatie cu tarifele la transportul in comun practicate in celelalte orase importante din România- Pitestiul este cel mai scump, si aici nu ne referim doar la abonamentele lunare nenominalizate. Bucuresti. Capitala României surclaseaza Pitestiul in ceea ce priveste abonamentele ieftine.

Astfel, un abonament nenominal pe o linie costa 40 de lei (58 lei la Pitesti), unul pe doua linii ajunge la 50 lei (92 lei la Pitesti!), iar un abonament lunar nenominal pe toate liniile costa doar 80 lei la Bucuresti si… 174 lei la Pitesti!

 

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI