„Prima aeronavă comercială care va ateriza pe pista noului aeroport din Brașov va fi una românească, aparținând TAROM”, a declarat Mihăiță Ursu, director general CEO al TAROM, în cadrul discuțiilor avute luni cu Adrian Veștea președintele Consiliului Județean Brașov și cu Alexandru Anghel, directorul general al Aeroportului Internațional Brașov-Ghimbav, relatează Brașov.net

De ce zborul TAROM între București și Brașov?

TAROM urmărește cu atenție piața și se dovedește încă o dată un partener de încredere al românilor și nu numai. Putem discuta despre operarea curselor între București și Brașov și retur, asta doar dacă infrastructura viitorului aeroport o va permite, punând accent pe condiționalitatea ca între aeroport și centrul Brașovului să existe, în mod regulat, servicii integrate de transport al călătorilor, dar și disponibilitatea serviciilor de tipul rent-a-car pentru viitorii pasageri”, a mai adăugat directorul general CEO al TAROM.

Primul zbor de verificare și calibrare a sistemelor de radio-navigație, dar și a spațiului aerian va fi efectuat în luna decembrie a acestui an, au anunțat reprezentanții Consiliului Județean Brașov. Potrivit președintelui instituției, aeroportul va fi inaugurat oficial pe 15 iunie 2023.

Cum au reacționat românii după ce TAROM a anunțat înființarea cursei între București și Brașov

După aflarea acestei vești, în mediul online au apărut multe reacții.

 Printre cei care cred că este o „rută care are toate șansele să fie total neprofitabilă” se află și sociologul Gelu Duminică.

„Prima aeronavă comercială care va ateriza pe pista noului aeroport din Brașov va fi una românească, aparținând TAROM”, a declarat Mihăiță Ursu, director general CEO al TAROM.

În urma calculelor lui Gelu Duminică, călătoria cu avionul din București în Brașov este dezavantajoasă prin comparație cu o deplasare cu trenul pe aceeași rută.

Citește și: Pierderi și datorii la Tarom

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Citeste si: INTERVIU. Traian Băsescu: ”Sunt cei mai slabi candidați din toate alegerile prezidențiale prin care a trecut România”- wowbiz.ro

Anunțul TAROM că va introduce zboruri pe ruta București – Brașov, m-a zăpăcit. Ruta asta aș face-o în vreo 2.30 ore cu trenul din Gara de Nord. Și încă vreo 30 de la mine acasă până la gară (cu metroul). În Brașov, gara e aproape de centru (10-15 min cu taxi/autobuz). Cu totul, costul deplasării mele de la mine de acasă până în centrul Brașovului ar fi de vreo 3h15 min si vreo 90 lei (cu tot cu metrou si taxi).

Cu avionul, într-o zi normală, de la mine de acasă fac puțin peste 1 oră până la aeroport (cu orice mijloc de transport aș merge), încă minim 45 de minute pentru formalități și control, vreo 30 de min în zbor, vreo 10 să ies și vreo 20-25 de la aeroport în centru. Adică costul ar fi tot de peste 3 ore la un cost de vreo 4 ori mai mare!

Și atunci de ce să operezi această rută care are toate șansele să fie total neprofitabilă?”, a scris Gelu Duminică pe Facebook.

Ce părere au românii?

Multe țări normale la cap au interzis zborurile mai scurte de 3 ore. (LE: cred că e vb. de zborurile mai scurte de 200km!) Adevărul e că Brașovul, al treilea cel mai poluat oraș din Ro, avea nevoie de încă o sursă de poluare atmosferică și sonoră pentru a avea șansa să depășească Bucureștiul.

Asta vine în contextul în care multe țări au eliminat zborurile scurte pentru a economisi energie pentru că știm ca avionul este cel mai poluant și mai risipitor de combustibil. Ce „Green deal” mai este și prostia asta?

Exact, acestea sunt distanțe care se fac cu trenul. Franța va interzice din aprilie zborurile sub 2,5 ore.
Lumea modernă se zbate să treacă la tren pentru distanțe de 500-1000 km, avantajele fiind atât de consum și poluare reduse, dar și timpi mai buni. Pentru că un tren de mare viteză, pe aceste distanțt, te duce, din centru în centru, între doua orase într-un timp mult mai scurt comparativ cu avionul (care implică deplasare la aeroport cu cel puțin două ore înainte, zborul, apoi din nou deplasare)

Adica în loc să termine autostrada, să nu mai fie ambuteiaja, au zis că e mai ușor să facă o cursă aero

Citeste si: Nou beneficiu pentru pensionarele cu venit de până în 3.000 de lei. Ce gratuitate vor primi acestea- kfetele.ro

Citeste si: EXCLUSIV! Târgul de Crăciun de la Cluj se deschide mâine, 22 noiembrie 2024! Edy Chereji: „Anul acesta nu vor fi focuri de artificii, va fi un spectacol de lasere și drone care va marca începutul evenimentului”- radioimpuls.ro

Citeste si: Val de aer polar în România. A nins și s-a depus strat consistent de zăpadă. Imagini din Brașov, Cluj, Neamț- antena3.ro

Sunt mulți oameni prea prețioși să meargă cu trenul și care nu mai vor să stea pe Valea Prahovei când își fac “city break-ul” de Poiană. Nu am nici un dubiu că va fi profitabilă. Plus, că din Pipera până la Gara de Nord e drum lung cu orice l-ai face.

Pentru că trenul e supra-aglomerat, uneori sunt mari probleme cu mersul trenurilor, iar cu avionul ajungi mai repede. Problema e că în loc să facă autostrăzi, bagă curse Tarom.

Citește și: Un avion a aterizat de urgență pe Aeroportul Otopeni. Unui pasager aflat la bordul aeronavei i s-a făcut rău

 



Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si