Cum îți dai seama că s-a stricat cutia de viteze manuală
Cutia de viteze manuală se poate defecta în momentul în care ai parcurs un număr considerabil de kilometri cu mașina ta, fie ei la drum lung sau în oraș, dar și utilizarea necorespunzătoare a ambreiajului poate duce la defectarea cutiei de transmisie manuală.
Una dintre cele mai frecvente greșeli făcute de către șoferi este cea a neridicării completă a ambreiajului la schimbările de trepte. O altă greșeală este făcută de cei care stau cu piciorul apăsat pe ambreiaj la semafor, iar făcând asta se distruge rulmentul de presiune, care va începe să “fluiere” și apoi va trebui schimbat întregul kit de ambreiaj.
Care sunt simptomele unei cutii de viteze cu probleme
Patinarea ambreiajului
Aceasta se manifestă prin mărirea lentă a vitezei la accelerare și un miros de garnitură arsă. Transmisia nu mai este conectată perfect cu motorul, și chiar dacă pedala de accelerație este călcată, motorul se turează în gol, iar viteza mașinii crește foarte puțin.
Poziție anormală a pedalei de ambreiaj sau blocarea ei
Dacă pedala este prea sus înseamnă că s-au uzat placa și discul, dacă este prea jos s-a blocat rulmentul sau pârghia. Pedala poate fi moale sau tare când presiunea din sistemul hidraulic începe să scadă.
Zgomote nefirești (șuierat, scârțâit, zgomot de măcinare)
Zgomotul poate surveni din uzarea volantei, deformarea discului de frecare sau chiar un simplu defect de montaj.
Scurgerea uleiului de transmisie
Prezența umezelii sub pedală, pe mochetă sau la motor în zona pompei hidraulice e semn că cilindrul hidraulic e pe cale să cedeze.