O stewardesa din Romania care a lucrat pentru o compania aviatica din Qatar a dezvaluit cum a decurs un zbor in care, printre pasageri, se aflau si membrii ai unei familii regale din zona. Sub titlul “Cum am ajuns la poliţie după un conflict pe zbor”, romanca a povestit intamplarea pentru site-ul vreausafiustewardesa.ro: “ În seara de 30 decembrie 2008 întreg echipajul se gândea deja la seara de Revelion.
Nimic din atmosfera de sărbătoare de dinaintea unui zbor foarte scurt dus – întors în Bahrein (20 min la dus şi 25 min de zbor la întors) nu prevestea cele 14 ore de muncă care aveau să urmeze....La întoarcere, pe zborul Manama-Doha, deşi numărul de pasageri nu se mărise prea mult, 4 la clasa întâi şi 70 la economic, ca şef de cabină am „mirosit” problemele încă din faza de îmbarcare.
Cum? Prin simplul fapt că atitudinea celor 4 pasageri VIP, membri ai familiei regale (aşezaţi la clasa economic), a transmis genul de mesaj: “ Nu ştiţi cine suntem noi, nu ne coborâm la nivelul unor stewardese pentru a răspunde salutului vostru”. Mi-am informat colegele care munceau în clasa economică asupra acestui grup de pasageri”. Desi zborul a fost scurt, acesta a fost plin de evenimente neplacute.
“Deşi la decolare s-au comportat normal, în timpul celor 25 de minute de zbor (timp în care aveai doar 10 minute disponibile efectuarea serviului în cabină), cei 4 VIP au încercat să le facă pe cele 4 fete din economic să îi servească doar pe ei şi cu absolut tot ce se putea mânca sau bea în avion. Acest lucru nu ar fi fost o problemă, însă când căpitanul a anunţat că se începe aterizarea, am început să pregătim cabina şi pasagerii.
Dintre toţi pasagerii, doar ce 4 nu voiau să se supună regulilor de siguranţă a zborului. Pentru debarcarea pasagerilor am folosit doar o uşă, cea din faţă, pentru a nu-i pierde pe pasagerii problematici. Aşadar am reuşit să îi reţinem la bord, iar un echipaj de securitate al companiei, însoţit de 2 poliţişti din garda regală au venit la bord. Echipajul de securitate ca să îi ducă pe agresori la poliţie, garda regală ca să apere agresorii de repercursiuni.
Deşi căpitanul nu a vrut să se implice în această problemă, am fost informate că şi noi, stewardesele, vom fi luate la sediul poliţiei din aeroport. Ca şef de cabină am cerut să fim duse mai întâi pe la clădirea tehnică, motivând că am banii de la vânzările Duty Free şi cheile de la bar care trebuiau returnate. În realitate, am vrut doar să am posibilitatea de a îi informa pe colegii de la Front Desk despre problema pe care o avem şi unde ne pot găsi cei de la birou în următoarele ore”, a povestit romanca,
felicitata ulterior de conducerea companiei pentru atitudinea ferma avuta. (fotografia cu stewardesa este o imagine-simbol)