Iarna nu-i ca vara si nici sofatul din toamna la fel cu cel din vara. Intram in sezonul ploilor si frigului, iar primul efect se va resimti in distanta de franare.

Florian Popescu, instructor conducere defensiva: "Pneurile si-au aratat slabiciunea la regimul asta de temperatura, fiind deja foarte rece, temperatura aerului, temperatura solului, ori pneul de vara nu mai e in mediul lui."

18 metri pentru o oprire completa la 70 de kilometri la ora, pe o sosea uscata.

Daca vi se pare mult, atunci trebuie sa vedeti ce se intampla pe un carosabil udat de ploaie.

Citeste si: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?- catena.ro

Citeste si: Antonia s-a trezit cu un mesaj de la fiul lui Ștefan Bănică Jr. după ce a publicat o fotografie provocatoare pe internet. Ce replică i-a dat lui Radu Bănică când a văzut reacția pe care a avut-o?- wowbiz.ro

Asadar, o diferenta de 6 metri. Enorm, daca suntem intr-o situatie limita. Poate face diferenta intre viata si moarte.

Florian Popescu, instructor conducere defensiva: "Daca stratul de apa e foarte mare si pneul poate nu e in limitele lui foarte bune de performanta nu poate sa evacueze apa si atunci intervine acvaplanarea, ceea ce este extrem de greu de controlat."

Am repetat experimentul si pentru viteza legala de oras, adica 50 de kilometri pe ora.

Rezultatul vorbeste, din nou, de la sine: chiar si in limitele de viteza din mediul urban, anvelopele de vara incep sa dea rateuri in astfel de conditii meteo.

Florian Popescu, instructor conducere defensiva: "In regim de oras, atunci cand traverseaza un pieton, sau un participant la traffic, care nu respecta vreo regula de circulatie si ma surprinde, poate sa faca diferenta un metru, doi, calitatea pneului."

"Un detaliu foarte important, si de multe ori ignorat, este temperatura. Daca afara sunt 12 grade, asfaltul va avea undeva la 14-15 grade. Dar suprafata alunecoasa face ca orice masina sa poata fi scapata de sub control", mai spune acesta. 

O situatie limita presupune si reflexe pe masura. Dimineata si seara, temperaturile foarte scazute pot duce la formarea poleiului, iar pentru orice sofer nu e deloc o veste buna.

Si, atunci, ce e de facut cand masina pare ca pleaca de sub noi?

Florian Popescu, instructor conducere defensiva: "Trebuie sa contravirez in partea unde a plecat spatele, dar sa pastrez privirea si mainile, cand directionez masina in contravirare, rotile sa ramana pe directia unde vreau sa merg. Niciodata sa nu ma uit unde derapeaza spatele."

Teoria e usoara, practica ne-omoara. Un pic de antrenament, intr-un spatiu lipsit de pericole, nu strica niciodata. Nu in ultimul rand, inseamna si economie de bani. Cauciucurile adecvate perioadei aduc nu doar siguranta, dar si o uzura redusa a celorlalte componente ale masinii. Adica mai putine intrari in service, mai multi bani ramasi in portofel.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si