În condiţii de cod meteo galben, portocaliu sau roşu, vital e să urmaţi indicaţiile date de autorităţi şi să nu plecaţi la drum decât în cazul în care există informaţii clare că se poate circula.
Deci, aspect important, înainte de orice, ţineţi cont de vreme şi de indicaţiile agenţilor de circulaţie. Nu există autovehicul perfect echipat pentru a depăşi urgia unui viscol dezlănţuit.
Nici măcar un vehicul militar nu face faţă în asemenea condiţii.
Cum să conduci preventiv iarna: Maşina trebuie dotată corespunzător
Chiar dacă unor şoferi nu le convine, legea spune că este obligatorie folosirea anvelopelor de iarnă atunci când condiţiile meteorologice se înrăutăţesc. Mai exact, dacă ninge şi/sau drumurile sunt acoperite cu zăpadă, maşina pe care o conduci trebuie să fie dotată cu cauciucuri de iarnă pe toate roţile, nu doar pe roţile care asigură tracţiunea.
Dacă nu faci asta, rişti o amendă din partea Poliţiei. Însă asta nu se compară cu riscul de a face un accident. Anvelopele de iarnă sunt construite dintr-un cauciuc mai moale decât anvelopele de vară şi oferă o aderenţă mai bună atunci când termometrul scade sub şapte grade Celsius, iar drumurile sunt acoperite cu gheaţă sau zăpadă.
Cum să conduc preventiv iarna: Atenţie la distanţă şi la viteză!
Odată plecaţi din parcare, primul sfat pe care îl dau, înaintea oricărui altuia, păstraţi distanţa de siguranţă faţă de vehiculele din faţă şi, foarte important, şi faţă de cele care rulează în spate. Vom vedea mai târziu de ce.
Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Distanţa are o importanţă vitală, fiind o compensare a faptului că drumul este alunecos. Oricine se urcă în autovehicul în sezonul rece trebuie să plece cu presupunerea că drumul poate fi ud, îngheţat sau acoperit cu zăpadă, în toate aceste cazuri, chiar şi cu pneuri de iarnă, aderenţa are de suferit.
Practic, păstrarea unei distanţe de cel putin 6-7 lungimi de vehicul faţă de cel dinainte, poate face diferenţa între o zi normală şi una cu accident.
Viteza e unul din factorii majori cauzatori de accidente, chiar şi pe vreme bună. Iarna, viteza de deplasare e vitală, cu cât de deplasezi mai încet, mai prudent, cu atât ai şanse să te întorci acasă nevătămat. Nu există justificare pentru cei care merg cu viteză pe timp de iarnă. Ar trebui lăsaţi fără permis de conducere.
Cum să conduci preventiv iarna: Nu bruscaţi comenzile
În condiţii de aderenţă scăzută (zăpadă sau gheaţă), trebuie să ai mai multă grijă cu pedalele de acceleraţie şi frână. Dacă accelerezi brusc pe zăpadă, roţile motrice vor pierde aderenţa, iar tu s-ar putea să pierzi controlul. La fel şi cu frânarea – dacă apeşi brusc pedala de frână, roţile se pot bloca, iar asta înseamnă că te transformi într-o sanie pe roţi.
Pentru a ajuta maşina să încetinească, trebuie să foloseşti frâna de motor.
Adică retrogradezi dintr-o treaptă de viteză superioară într-o treaptă inferioară. Poţi să faci asta cu toate maşinile dotate cu cutie de viteze manuală, dar şi cu majoritatea maşinilor cu cutii automate, în modul manual.
Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro
Şi, poate cel mai important sfat: feriţi-vă de ceilalţi participanti la trafic care prin conduita lor pot provoca un accident!