Close sidebar
Close sidebar

VIDEO - Curierii din România vor fi obligați să raporteze către ANAF toate operațiunile de livrare cu plată ramburs. Ce informații vor fi transmise

De acum încolo, curierii din țara noastră vor fi nevoiți să distribuie către ANAF informații despre toți clienții care solicită livrări cu plată ramburs, informează economedia.ro

Ana-Maria Costea,

[Sursa foto: Freepik]

DISTRIBUIE
acest articol


In articol:

Curierii vor fi obligați să raporteze la ANAF detalii despre toate persoanele care aleg să plătească ramburs pentru produsele comandate online.

Măsura a fost adoptată miercuri de Guvern și vizează o colectare mai bună a taxelor şi impozitelor. Ea a intrat deja în vigoare, fiind publicată în Monitorul Oficial.

Citeste si: VIDEO| Tot mai mulți români aleg să fie livratori datorită beneficiilor oferite

Ce informații vor fi transmise către ANAF

Informațiile care vor fi transmise către ANAF sunt:  numărul de înregistrare și data trimiterii poștale, datele de identificare a expeditorului, numele și prenumele în cazul persoanelor fizice și denumirea în cazul persoanelor juridice destinatare, adresele de expediție respectiv livrare și contravaloarea bunului livrat.

Citeste si: Oana Roman, în doliu! Vedeta a pierdut o persoana dragă: „A plecat brusc și tragic!”. Despre cine este vorba?- kanald.ro

Citeste si: Jador nu s-a putut abține după declarația publică a Oanei Ciocan! Ce a făcut artistul, când a auzit ce a spus fosta iubită despre el, în plin scandal cu Zanni?- wowbiz.ro

Citeste si: S-au trezit cu un liliac în dormitor și apoi le-a murit copilul- antena3.ro

Perioada de stocare a datelor este de 5 ani, calculată de la data primirii de către organul fiscal central, urmând ca datele să fie șterse automat, după împlinirea acestui termen. Furnizarea informaţiilor se face prin completarea unei declaraţii pe propria răspundere.

Citeste si: VIDEO- Rușii au oprit livrările de gaz către Europa începând de luni. Cât vor dura lucrările de mentenanță la conducta Nordstream 1

Care este scopul acestei măsuri

Adoptarea noului act vizează ”identificarea beneficiarilor reali care eludează taxele și impozitele datorate, prin încasarea sub formă de rambursuri, prin intermediul furnizorilor de servicii poștale, a veniturilor obținute din tranzacții efectuate în mediul online”.

Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului a adăugat faptul că, noul act normativ ajută la „o colectare mai bună a taxelor şi impozitelor”.

Citeste si: Cine poate beneficia de ajutoarele de încălzire 2024-2025. Care este termenul limită pentru depunerea cererilor de încălzire- kfetele.ro

Citeste si: Dorian Popa dă lovitura în industria alimentară! Pizza care ii poarta numele, epuizată încă de la lansare. Cât costă cel mai nou produs al artistului- radioimpuls.ro

Citeste si: S-au trezit cu un liliac în dormitor și apoi le-a murit copilul- antena3.ro

„Avem în România, după cum aţi văzut, o creştere economică importantă, dar rămâne această provocare a colectării de taxe şi impozite şi aici, din păcate, nu stăm la fel de bine, ca atare eforturile pe care Guvernul trebuie să le facă şi în conformitate cu obligaţiile pe care le are la nivel european şi în conformitate cu potenţialul pe care România îl deţine în acest sens să facă toate demersurile legale astfel încât taxele şi impozitele să fie plătite de toată lumea. Practic, putem să privim acest mod de a gestiona această chestiune într-un mod similar cu ceea ce se întâmplă cu Radarul Mărfurilor. Practic, reglementarea în această zonă nu face decât să ajute statul român să poată colecta taxele şi impozitele de care este nevoie ca bugetul naţional să poată furniza serviciile pe care cetăţenii români le aşteaptă”, a precizat Dan Cărbunaru.

Citeste si: Cuceriți de livrările cu drone

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI