In articol:
La Cluj-Napoca, un kilometru parcurs cu taxiul costă 4 lei și 5 bani. Dacă tariful de pornire va fi dublat, atunci acesta va ajunge la 8 lei și 10 bani, indiferent de lungimea cursei.
„Și așa la noi sunt scumpe, la firmele de taxi.”
Pentru taximetriști, cel mai mare of ține de ridesharing.
„Eu fac cursă cu 6 lei 60. Se urcă clientul și spune: acolo. N-am ce să comentez. Vă spun clienții că aleg ridesharing? Da, pentru că au oferte și e o concurență neloială.”
La Timișoara, prețul mediu este de 3,79 de lei pe kilometru.
„Față de restul Europei este ieftin, pentru un cetățean al țării noastre ar putea fi scump.”
„Apelez doar când am nevoie, de obicei merg cu mașina personală pentru că am de alergat mai mult prin oraș.”
Acest taximetrist e în domeniu de 30 de ani.
Tinel Rădescu, taximetrist: „Mult mai puțin e clară problema. Merge mai rău taximetria.”
La Iași, tariful mediu este de 3 lei și 49 de bani pe kilometru.
„Nu, e o aberație, e o jecmăneală în termenii noștri. Nu-i frumos să facem așa ceva.”
Taximetriștii se tem că își vor pierde clienții
Taximetriștii nu cred că scumpirile sunt utile.
„Momentan clienții merg cu taxiul. Avem aceeași clienți vechi, e convenabil și ajungem repede la comandă.”
„Sunt destul de mari, mai ales că se stă mult la semafoare.”
„Depinde de aglomerație. Plătesc în jur de 40 de lei.”
La Craiova descoperim cel mai mic tarif: 2,49 de lei.
„Lunar, ce să vă spun. 150 de lei pe taxi. Deci mergeți destul de des. Destul de des.”
Pentru taximetriștii de aici, încasările în plus ar fi o gură de oxigen.
„Au scăzut încasările rău de tot.”
„Un preț de pornire, ca și preț pe kilometru, ar trebui să fie undeva la 3 lei 50. Din 2024 trebuie reînnoite mașinile. Eu m-am grăbit, am reînnoit-o de anul acesta și atunci apar costurile.”
Proiectul de lege mai prevede ca autorizațiile să fie emise pentru mașini cu o vechime de cel mult 10 ani. În plus, aplicațiile online vor putea fi folosite în detrimentul dispeceratului clasic.