De ce alegerile din India sunt cele mai costisitoare din lume
De ce alegerile din India sunt cele mai costisitoare din lume: nu doar pentru că este o țară foarte mare, practic un sub-continent de peste un miliard de locuitori. Există și alte explicații, mai puțin evidente.
Nu mai puțin de un miliard de oameni se pregătesc să voteze la alegerile generale din India. Este cel mai mare exercițiu democratic din istorie și ar putea fi, de asemenea, cel mai scump.
Cheltuielile sunt de așteptat să atingă 16 miliarde de dolari, potrivit Centrului pentru Studii Media, o organizație non-profit indiană, citată de The Economist.
Alegerile din India, mai scumpe cu 100% față de alegerile anterioare
Suma estimată pentru alegerile din 2024 ar fi mai mult decât dublul sumei cheltuite la alegerile anterioare din 2019 și chiar ar depăși banii stropiți la alegerile prezidențiale din America din 2020.
De ce partidele politice indiene cheltuiesc sume atât de mari?
Explicația pare simplă: cu cât sunt mai mulți alegători, cu atât le costă mai mult pe partide să ajungă la ei.
Cu toate acestea, dimensiunea electoratului Indiei explică doar parțial costurile electorale masive. În ultimele două decenii, cheltuielile electorale au crescut cu 165% (după ajustarea pentru inflație)- cu mult mai mult decât creșterea de 27% a populației în aceeași perioadă.
Perioadă lungă de timp pentru alegerile din India
În India, în 2024, au loc alegeri generale între 19 aprilie și 1 iunie 2024, în șapte etape, pentru a alege toți cei 543 de membri ai adunării parlamentare, Lok Sabha.
Voturile vor fi numărate, iar rezultatele vor fi anunțate pe 4 iunie 2024.
Alegerile din India din 2024 sunt cele mai mari alegeri din istorie, depășind alegerile anterioare și cu durata de 44 de zile se află pe locul doi după alegerile generale din India din 1951–52.
Premierul în exercițiu Narendra Modi, care a încheiat un al doilea mandat, candidează pentru al treilea mandat consecutiv.
Războiul electoral din India s-a mutat pe rețelele sociale
Președintele Centrului pentru Studii Media a declarat pentru Bloomberg că o mare parte a cheltuielilor electorale este alocată campaniei pe rețelele sociale.
Aceeași idee a fost reluată și de Simon Chauchard, lector la Universitatea Columbia, care a remarcat că politicienii indieni recurg din ce în ce mai mult la strategii extravagante și inovatoare pentru a influența alegătorii.
„Politicienii indieni simt că trebuie să facă lucruri noi și lucruri mai nebunești, și lucruri mai mari și ieșite din comun. Sunt o grămadă de candidați panicați care aruncă bani alegătorilor, dar și vânzătorilor care vând tot felul de lucruri utile într-o campanie politică”, a spus el.