Una dintre cele mai răspândite legende automobilistice spune că dacă pleci cu mașina fără să încălzești motorul vei contribui la uzura prematură a acestuia. În plus, mulți au auzit „prin bătrâni” că motorul se oprește la temperaturi scăzute dacă nu este încălzit suficient.

Este foarte adevărat că uleiurile minerale de acum 30-40 de ani erau la fel de bune ca marmelada în perioade cu ger, iar încălzirea motorului făcea parte din ritualul de pornire al fiecărui automobilist.

În plus, carburatoarele aveau tendința de jivraj la temperaturi scăzute – pe românește se forma un strat de gheață care împiedica formarea corespunzătoare a amestecului carburant. Jivrajul ducea la oprirea motorului, în special la turații joase.

De ce trebuie să încălzești motorul mașinii înainte de plecare

Mașinile moderne au depășit însă aceste probleme. Uleiurile sunt suficient de fluide chiar și la temperaturi extreme, de -30 de grade, iar sistemul de injecție asigură un amestec corect în cilindri indiferent de condițiile meteo și de temperatura motorului. Prin urmare, nu există niciun motiv obiectiv pentru care trebuie să încălzești motorul înainte de a porni la drum în condiții de ger. Decât poate dorința de a te urca într-o mașină caldă.

Citeste si: 5 dezavantaje pe care le are motorul diesel pe timp de iarnă. Ține cont de ele atunci când pleci la drum lung

Într-adevăr, presiunea uleiului ajunge la nivelul optim într-un motor modern în cel mult 5 secunde după pornire – iar asta se poate vedea în cazul în care mașina dispune de un manometru pentru sistemul de ungere.

Există, dimpotrivă, numeroase voci care recomandă plecarea de pe loc cât mai curând după pornirea motorului. Asta deoarece atingerea temperaturii de regim optim a motorului se face mult mai rapid când motorul este în sarcină.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Rulat pe loc, un motor nu se poate încălzi suficient de repede pentru a atinge regimul termic optim. Odată pusă mașina în mișcare, însă, motorul se va încălzi rapid. Și nu este vorba doar de motor – uleiul din cutia de viteze nu se va încălzi decât în timpul mersului.

Citeste si: Cum îți dai seama că a fost modificat kilometrajul unei mașini? Samsarii sunt peste tot

Imediat după pornirea motorului, trebuie să avem turații mici

Imediat după pornirea mașinii, nu trebuie turată

Cu toate acestea, mașina nu este gata de sprinturi sportive imediat ce am ieșit din parcare. Se recomandă ca regimul de turații să fie unul moderat în primele minute, în special dacă temperatura exterioară este foarte scăzută. Abia după ce temperatura sistemului de răcire a crescut suficient, motorul poate fi folosit fără restricții.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Totuși, nu strică să ții cont de regulile de bază ale conducerii pe timp de iarnă.

Ignorarea acestora poate duce la accidente grave, ca cele produse în această dimineață în multe zone din țară.

Sursa: Promotor


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si