Ce se intampla pe scena este doar un mic aspect. Afacarea uriasa se ascunde in alta parte...
Sa ne referim doar la gheretele pentru mancare. Intr-o zi se fac vanzari chiar si de 2.200 de euro la un singur punct comercial...
Acest tanar tocmai si-a achitat masa de seara! Da, ati vazut bine. Nu a scos portofelul, ci a apropiat o bratara de terminalul electronic.
La mijloc e un principiu analizat si studiat intens de psihologi. Cand achiti cu un mijloc de plata electronic, nu vezi banii cum pleaca din mana ta. Asa ca esti dispus sa cheltuiesti mai mult.
CRISTINA FULOP, PSIHOLOG: „Insa, lucrurile se intampla si pentru ca automatizam aceasta miscare. Asta inseamna ca nu mai punem in actiune cortexul nostru prefrontal care este responsabil de gandirea deliberata!”
Pana la urma, gestul de a plati cu bratara electronica se rezuma tot la o cheltuiala. Sa nu va inchipuiti ca si banii sunt invizibili. Acestia sunt alimentati pe un card care, de cele mai multe ori, se goleste la finalul festivalului. Iar petrecaretii nu ar renunta la acest sistem. Spun ca e mai comod si uita in acest fel de grija hotilor de buzunare!
Orice si oricat pentru distractie, dupa acest principiu se ghideaza toti tinerii prezenti la Cluj-Napoca in aceste zile!
Festivalul de anul trecut a adus incasari de 25 de milioane de euro. Da, ati auzit bine! Cum suna o asa informatie pusa pe muzica?
Parca asa merge mai bine... Ideea este simpla. Un asfel de festival produce incasari uriase. Dar asta nu inseamna ca toata lumea e multumita.