VIDEO| Talciocul de la metrou dispare. A fost construit în urmă cu o jumătate de secol
Talciocul de la metroul bucureștean este pe cale să fie distrus. Spațiile insalubre, rămase în paragină de pe vremea lui Ceaușescu dispar, iar cu ele se duc și milioanele de euro care intrau anual în buzunarele firmei sindicale, patronate de Ion Radoi. De ce profiturile uriașe, de pe urma magazinelor de la metrou nu ajungeau în conturile companiei de stat Metrorex, nimeni nu știe. Cert este un lucru: în timp ce unii s-au îmbogățit din afacerile dubioase, Metrorex înregistrează pierderi colosale de la un an la altul.
Priviți aceste imagini din subteranul metroului bucureștean, construit în urmă cu jumătate de secol și cârpit pe alocuri, în semn de renovare. Zeci de magazine sărăcăcioase sunt dintotdeauna, pe culoarele de la metrou: găsim produse cosmetice, electrocasnice, huse pentru telefonul mobil, rechizite, dulciuri și haine. O imagine de prost gust, ar spune străinii, obișnuiți cu stațiile moderne din marile capitale ale Europei, unde comerțul se desfășoară civilizat. Românilor, însă, le place:
„Mi-am cumpărat foarte multe lucruri de la metrou și sunt de calitate și sunt la prețul buzunarului nostru.”, a transmis un trecător.
Adio, magazine la metrou
Comercianții de la metrou se plang acum că vor pune lacăt pe ușă. Au fost somați încă de săptămâna trecută ca- până pe 2 aprilie- să elibereze spațiile improvizate.
În alt magazin, vânzătoarea are aceleași supărări. Constatăm însă că doamna vinde într-un spațiu total insalubru, iar tavanul stă să cadă, fiind de fapt o improvizație din plăci.
Chiria la un magazin de 3 metri pătrați costă, în subteran, undeva la 1500 de lei, pe lună. Incasarile atat din chirii cat si din publicitatea de la metrou aduc profituri de 1,3 milioane de euro, anual, unei firme private- SINDOMET SRL- deținută de liderul sindical Ion Rădoi. Afacerea păguboasă a ieșit la iveală abia vineri, când în urma unui protest spontan al sindicaliștilor, capitala a paralizat: în subteran și la suprafață.
Angajați, comercianți și sindicaliști s-au așezat pe căile de rulare, supărați că anul acesta primesc cu 18 la sută mai puțini bani decât au încasat anul trecut. Haosul pe care l-au provocat nu i-a lasat, insa, cu mustrari de constiinta.
Nimeni nu știe de ce sumele colosale din afacerile de la metrou nu ajung la Metrorex- compania de stat subvenționată de Guvern, care are pierderi uriașe de la un an la altul.
Ion Radoi, singurul care ar fi putut lămuri această situație, nu a răspuns solicitărilor Kanal D și nici telefoanelor primite de la reporterii noștri, pentru că ar fi în concediu.