Poarta de intrare in Romania anului 2018 e o calamitate! Asa arata drumul national care duce spre vama Giurgiu: ca bombardat. Soferii nici nu mai pot face slalom printe haurile cascate in asfalt. Atat de multe sunt!
"Hai, Romania! Excelent! Ce drumuri avem... Platim o gramada de taxe, pentru ce?", spune revolat unul dintre soferi.
"Am pus masina pe branci, gropi...
2 kilometri parcursi parca intr-o viata. Un drum anevoios, periculos si scump. "Numai in Romania se poate asa ceva. Mergem in Bulgaria, in Turcia e mult mai bun. Aici e pericol mare. Rupem masinile. De ras suntem", transmite si un sofer de TIR.
Pe acest drum, in fiecare zi trec peste 2 mii de tiruri asta fara sa vorbim de masinile de tonaj mic. Acestea din urma... pur si simplu se afunda-n gropi.
Citeste si: SFÂȘIETOR! Arina a fost filmată în momentul în care a murit. În videoclip se mai aud doar țipete- kanald.ro
Rusinos e ca pe aceasta "sosea" ne vin in tara mii de turisti straini, din Bulgaria, Grecia sau Turcia. Se intorc dezgustati si revoltati deopotriva.
"Sunt din Londra, dar nu o sa mai vin niciodata in tara asta. Uitati-va la masina mea! E o tara de rahat", spune suparat soferul britanic.
Dar cine e de vina pentru bataia de joc? Cine e de vina ca imaginea Romaniei in ochii lumii intregi se ruineaza? Primarul din Giurgiu, plecat acum la Strasbourg, se spala pe maini cat ai zice "groapa". Spune ca de 10 luni, printr-o hotarare de Consiliu Local, a transferat si drumul... si terenul din zona in patrimoniul Ministerului Transporturilor, si ca e satul sa mai fie injurat de soferi.
"Ei nu vin nici macar sa deszapezeasca, nu vin sa repare, dar daca mergeti in vama o sa vedeti ca taxa de drum o incaseaza Ministerul Transporturilor”, incearca primarul orasului Giurgiu, Nicolae Barbu, sa explice situatia.
Cei din minister sustin ca nu e nici al lor drumul. Ar fi trebuit sa se dea o hotarare de guvern in acest sens, nu una de consiliu local.
Citeste si: Veste excelentă pentru femeile din țara noastră! Cine poate ieși mai rapid la pensie- kfetele.ro
"Noi nu putem sa intervenim, sa preluam, sa folosim, sa imbunatatim un drum care nu ne apartine. Toti au tendinta de a spune ca orice drum din tara asta apartine CNAIRULUI. Nu putem sa le administram chiar pe toate", vine si raspunsul lui Alin Serbanescu, purtator de cuvant al CNAIR.
Atunci cui ar trebui sa-i pese cand vorbim de un obiectiv strategic si de o importanta economica si turistica majora? De vreme ce toata lumea ridica din umeri, iar primarul recunoaste ca n-a facut nimic nici in ultimii doi-trei ani, cat a fost in ograda lui.
"Si in doi-trei ani nu s-a putut face absolut nimic, domnule primar? Sunt gropile de o jumatate de metru. Da, asa este. Dar, daca vedeti, noi in fiecare an in reparam, numai ca acel drum e clasificat ca drum de interior, nu drum pentru 2 mii de tiruri zilnic. Aceasta e problema.", spune primarul din Giurgiu.
In urma noroaielor si a gropilor ramane doar speranta. Ministerul Transporturilor spune ca drumul ar fi inclus, totusi, intr-un proiect ambitios, de a face o legatura moderna intre Vama Giurgiu si restul tarii pe bani europeni.