Elevii cer să înceapă școala pe 1 septembrie. Ei doresc schimbarea structurii anului școlar
Consiliul Național al Elevilor vrea ca școala să înceapă chiar în prima zi de toamnă calendaristică, pe 1 septembrie, și nu în a doua săptămână a lunii, cum s-a întâmplat până acum. Totodată, instituția care îi reprezintă pe tinerii din întreaga țară se opune noii Legi a Educației, inițiate de senatorul PSD Liviu Pop și propune ca anul școlar să se încheie mai devreme, în data de 1 iunie.
În cursuri zilei de miercuri, 2 octombrie, 2019, a fost supus dezbaterii proiectul legislativ pentru modificarea structurii anului şcolar, depus de Liviu Pop, conform căruia acesta să aibă o structură fixă, iar cursurile să înceapă în a doua zi de luni din septembrie.
„Deşi Consiliul Naţional al Elevilor s-a opus cu vehemenţă acestei măsuri nefundamentate, iar reprezentantul elevilor a fost prezent în cadrul comisiei, politicienii au ignorat punctul de vedere al elevilor şi au votat această măsură nefundamentată.
Obiectivul structurii reprezentative a elevilor din România, pentru următoarea perioadă, este să blocheze această măsură populistă până ca ea să fie inclusă în actuala Lege a educaţiei naţionale”,
a explicat Consiliul Național al Elevilor printr-un comunicat de presă.
„Politicienii nu cunosct realitatea sistemului”
De asemenea, elevii precizează că liderii lor din întreaga ţară au adoptat o hotărâre care stabilește dezideratul comun: acela ca anul școlar să aibă o structură fixă și să se desfășoare în perioada 1 septembrie-1 iunie. În plus, CNE lansează un atac dur la adresa politicienilor, pe care îi acuză că nu sunt la curent cu problemele întâmpinate de elevii din multe zone ale țării, cea mai frecventă fiind lipsa transportului, arată fanatik.ro.
„În primul rând, dorim să atragem atenţia cu privire la un fenomen care a luat amploare în sistemul educaţional, mai ales în ultimii ani: calendarul examenelor naţionale este unul decalat, elevii sunt nevoiţi să susţină aceste examene în toiul verii, în clase care nu sunt dotate cu sisteme de ventilaţie, randamentul fiind unul din ce în ce mai scăzut.
De asemenea, orice zi petrecută la şcoală în luna iunie este resimţită precum o povară de către elevi, aspect care favorizează absenteismul şcolar masiv, dar şi incapacitatea beneficiarilor primari ai educaţiei de a se putea concentra pe studiu”, mai arată aceştia.
Politicienii, care în mod cert au cabinete parlamentare dotate cu aer condiţionat, cu siguranţă nu cunosc realitatea sistemului. Realitatea presupune localităţi fără transport şcolar, realitatea presupune, de asemenea, şcoli care nu sunt dotate cu aparate de aer condiţionat, realitatea presupune sute de elevi care străbat zeci de kilometri la temperaturile toride ale verii pentru a ajunge la şcoală”, a declarat Antonia Pup, președinte Consiliului Național al Elevilor.