Prin urmare, este foarte posibil ca, din 2019, posesorii de maşini sa fie nevoiţi sa plateasca din nou pentru utilizarea maşinilor proprii.
In ciuda faptului ca evolutia pietei auto din ultimele luni- in crestere accelerata pe segmentul masinilor noi si in scadere pe cel al vehiculelor de ocaziie- a demonstrat ca nu e nevoie de taxa pe poluare pentru a opri imbatranirea parcului auto si poluarea, oficialii din Guvern se pregatesc sa anunte o noua varianta a taxei pe poluare.
Grupul de lucru care va pune la punct formula de calcul a penalitatii care va inlocui taxa auto isi va incheia activitatea pana la finele anului si va prezenta o varianta finala, a declarat astazi ministrul Mediului, Gratiela Gavrilescu.
Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
"Nu vom vorbi despre nicio taxa de mediu, dar nu vreau sa se repete greseala de pana acum. Vreau ca formula de calcul la care se lucreaza la ora actuala, sa fie o formula care sa nu mai poata fi contestata, atacata, care sa stea in picioare, astfel incat intr-adevar cel care polueaza sa fie cel care sa plateasca o penalitate.
Am promis ca, pana la finele acestui an, Grupul de lucru sa-si incheie activitatea si sa prezinte o varianta finala. Pana atunci, avem grija sa facem preventie prin lansarea unor proiecte de prevenire a poluarii printr-o serie de proiect", a spus Gavrilescu.
Taxa auto pentru autovehicule la prima inmatriculare a fost introdusa pentru prima data la 1 ianuarie 2007, imediat dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana.
La acea vreme, taxa de prima inmatriculare se calcula in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii.
Sursa: capital.ro