In articol:
S-a dat startul evaluărilor naționale. „Prima probă scrisă (limbă şi comunicare) se adresează elevilor din clasele a VI-a (EN VI) şi începe miercuri, 12 mai. Următoarea probă (matematică şi ştiinţele naturii) are loc joi, 13 mai. Cele două teste vizează evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) de cei peste 181.000
Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a transmis că în fiecare judeţ, dar şi în municipiul Bucureşti, comisiile de examen au stabilit un interval orar unic pentru desfăşurarea testelor.
Citeste si: Ministrul Educației anunță unele modificări pentru elevii din clasele terminale
Citeste si: Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”- wowbiz.ro
„Toate probele se susţin cu prezenţă fizică, indiferent de scenariile în care se află unităţile de învăţământ. Sălile în care se susţin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea sunt adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care i-ar putea influenţa pe elevi”, a
Evaluarea Națională a elevilor din România
Testele Evaluării Naționale sunt emise de Centrul Naţional Pentru Politici şi Evaluare în Educaţie (CNPEE). Examenele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale şi trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate.
Elevii vor avea la dispoziție 60 de minute pentru rezolvare. Testele sunt evaluate în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test.
Citeste si: O nouă propunere legislativă: Vacanțe decalate pentru elevi
Conform oficialilor, rezultatele primite la evaluări nu se vor afișa, nu se vor comunica public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare. În situațiile în care este cazul, respectiv informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.