In articol:
- Subiectele au fost în mare parte ușoare
- Notele de la simulare vor fi, în principal, unele mari
- Subiectele de la simulare ar trebui să fie mai grele ca cele de la examen
Subiectele primite de elevii de clasa a VIII-a la simularea Evaluării Naționale 2023 au fost enunțate pe baza a două texte la prima vedere.
Subiectele au fost în mare parte ușoare
”Subiectele de la această simulare au fost de dificultate slabă spre medie. Elevii nu ar fi trebuit, teoretic să întâmpine dificultăți iar rezultatele cred că vor fi unele în majoritate bune și foarte bune. Cu excepția exercițiului 6 de la partea B a primului subiect elevii ar fi putut să confunde cazul dativ cu cazul genitiv și să nu respecte indicația enunțul exercițiului, să construiască un enunț imperativ
Citește și: Simulare Română Evaluare Națională 2023. Când va fi publicat baremul de corectare?
”Din ce am observat în ultimii ani ștacheta a fost scăzută de mult, în fiecare an a mai scăzut puțin.
De aceeași părere au fost și alți doi profesori.
Notele de la simulare vor fi, în principal, unele mari
”Subiectele sunt accesibile, elevii au lucrat astfel de subiecte. În privința cantității, pot spune că se lucrează și exercițiul susținut îi ajută rezolve în timpul impus subiectele. Elevii ar fi putut întâmpina dificultăți la polisemie și la ultimul exercițiu de completare cu formele corecte”, a spus Lavinia Badea.
Citește și: Edu.ro Barem Română simulare Evaluare Națională 2023. Iată cum se rezolvă corect subiectele!
”Subiectele au oferit posibilitatea tuturor să obțină o notă bună sau să-și cunoască nivelul de până acum, depinde de fiecare cum a vrut să vadă această probă. Fiecare item cerea atenție sporită. Pentru un elev de 9-10 constant, subiectul de azi ar fi trebuit să fie floare la ureche. Elevii sub 7 pot lua cu ușurință peste 5”, a precizat Alexandra Dumitru, profesoară la Școala Gimnazială nr.49 din București.
Ca și dificultăți profesoara, a menționat subiectul I A.
”Punctul 9 unde li se cerea elevilor asocierea cu un alt text literar. Întotdeauna asocierea cu un alt text ridică dificultăți. De asemenea, itemii 6, 7 și 8 de la B pot crea dificultăți. Notele de acum reflectă cumva pregătirea elevului și implicarea profesorului”, a mai explicat Alexandra Dumitru.
Subiectele de la simulare ar trebui să fie mai grele ca cele de la examen
”Dificultatea a fost una foarte mică la această simulare iar în felul acesta, noi ca profesori nu putem să identificăm cu exactitate punctele slabe ale elevilor și nu putem să-i ajutăm să se pregătească mai bine pentru examen. Poate că ar fi fost bine ca la simulare, cel puțin dificultatea să fie una mai ridicată”, a mai adăugat Cristina Gavriliță, profesor la Centrul Unirea.
Totodată, conform profesorului, examenul de anul acesta la Limba Română va fi la fel de ușor ca și simularea.
”Am auzit opinii potrivit cărora, subiectele de la această simulare au fost atât de ușoare și se presupune faptul că examenul va fi foarte foarte dificil. Eu personal mă îndoiesc pentru că cred că se va ține cont și de alți factori precum schimbarea structurii anului școlar, și de faptul că atunci când sunt repartizați elevii la liceu nu se va mai lua în considerare procentul acela din media anilor de gimnaziu și cred că subiectele de la examen vor fi asemănătoare ca grad de dificultate ca cele de la simulare”, a precizat profesorul.
Obiectivele simulării sunt, potrivit ministerului, ”familiarizarea elevilor cu rigorile unui examen real & optimizarea rezultatelor obţinute de către elevii din învăţământul preuniversitar la finalul studiilor gimnaziale/liceale”.