EXCLUSIV - Cum obținem cele mai bune reduceri de Black Friday: ”În primul rând, clienții trebuie să fie atenți de unde cumpără , să fie un magazin cunoscut, securizat”
Cele mai multe magazine din țară au dat deja startul reducerilor de Black Friday 2023. Președintele Asociației Române a Magazinelor Online explică la ce trebuie să fie atenți clienții atunci când fac cumpărături.
Cei mai mulți români s-au pregătit de luni întregi pentru zilele de reduceri. Unii s-au trezit de dimineață pentru a comanda produsele puse în coș deja, fie au început să compare prețurile de pe site-uri în speranța că vor face achiziții inteligente.
Trucuri pentru a economisi bani de Black Friday
Președintele Asociației Române a Magazinelor Online, Cristi Movilă a vorbit în exclusivitate pentru stirilekanald.ro
despre cum s-au pregătit marii retaileri pentru Black Friday, dar și despre cum putem obține cele mai bune reduceri.
”Retailerii au început pregătirile încă din primăvară, mai exact au avut loc negocieri cu furnizorii, negocieri cu transportatorii, verticalele atacate și așa mai departe. Ce rămâne de făcut acum, în ultimele zile înainte de eveniment este să pună la punct campaniile de marketing și ”să dea sfoară în țară”.
De asemenea, este important să fie atenți în zona de relații cu clienții, întrucât cu vânzări mari, vin și responsabilități mari. Un client service bine pus la punct, eventual 24/24 în perioada Black Friday, poate face diferența și poate fideliza unii clienți care cumpără pentru prima oară. O altă ”bătălie” va fi pe SKUs, adică câte produse vor intra la ofertă. În cazul Floria, de exemplu, strategia este de a introduce mult mai multe produse anul acesta față de anul precedent, estimând astfel o creștere mare a vânzărilor”,
Industria de comerț electronic din România, creșteri impresionante
Acesta a făcut precizări în ceea ce privește magazinul ales de clienți de Black Friday, întrucât foarte mulți profită de valul de reduceri și creează pagini false.
Totodată, ca și sfat, Cristi Movilă spune că o comparare a prețurilor înainte de Vinerea Neagră ar fi esențială.
”Ca de obicei, în primul rând clienții trebuie să fie atenți de unde cumpără, să fie un magazin cunoscut, securizat. În al doilea rând, ei trebuie să fie atenți și la datele preconizate de livrare și, de ce nu, să compare prețurile cu alte oferte din piață și chiar dinainte de Black Friday. Cum alegem cele mai bune oferte de Black Friday nu ține de client, ține de retailer.
Compararea prețurilor între magazine este însă o modalitate bună”, a explicat Președintele Asociației Române a Magazinelor Online.
”De asemenea, plasarea produselor dorite în coșul de cumpărături înainte de începerea Black Friday este, de asemenea, ceva obișnuit deja, astfel încât atunci când se dă startul ”sărbătorii reducerilor” să nu ratezi”, a mai adăugat Cristi Movilă.
Potrivit PayU GPO România, piața locală de e-commerce își va menține ritmul de creștere înregistrat în anul 2022 și se va apropia de 9,76 miliarde de euro în 2023 fiind susținută puternic de perioada următoare din an. În anul 2024, piața va ajunge în mod sigur la 10 miliarde de euro.