EXCLUSIV: Fără telefoane la ore și în incinta școlilor/ Profesor: ”Este o măsură care ar mai atenua din problemele cu care se confruntă școala”
Profesorii ar putea avea dreptul să le ia telefoanele elevilor, conform unui amendament la Legile Educației. Cei mai mulți dascăli sunt de acord cu această decizie.
Telefoanele mobile ar putea fi interzise în timpul orelor de curs din învăţământul preşcolar, primar şi gimnazial dar și în afara acestora și chiar în curtea unităților de învățământ, conform noului amendament la Legile Educației.
Ce părere au profesorii de noul amendament?
Totodată, elevii sunt obligați să păstreze curățenia, liniștea și ordinea în spațiul școlar, să cunoască şi să respecte, în funcţie de nivelul de înţelegere şi de particularităţile de vârstă şi individuale ale acestora, normele de securitate şi sănătate în muncă, normele de prevenire şi de stingere a incendiilor, normele
de protecţie civilă, precum şi normele de protecţie a mediului, dar şi obligaţia de a anunţa, în caz de îmbolnăvire, profesorul diriginte, direct sau prin intermediul părinţilor, tutorilor sau susţinătorilor legali, de a se prezenta la cabinetul medical şi, în funcţie de recomandările medicului, mai ales în cazul unei afecţiuni contagioase, să nu pună în pericol sănătatea colegilor şi a personalului din unitate.
Mai mulți profesori au vorbit în exclusivitate pentru stirilekanald.ro
despre noile reguli și cât de benefice sunt acestea pentru învățământul românesc.
”Este o măsură care ar mai atenua din problemele cu care se confruntă școala în acest moment, dar departe de a le rezolva.
Părțile actului educațional trebuie să înțeleagă faptul că telefoanele reprezintă un mijloc util în actul educațional atât timp cât sunt utilizate strict în scop didactic. Din păcate, aceste dispozitive sunt folosite cu alte scopuri, în pauze, chiar și-n timpul orelor de curs. Sunt utilizate pentru a crea în mod intenționat acte de bullying și exemplele pot continua. Să zicem că acest proiect va mai diminua din situațiile conflictuale cu care se confruntă școala, dar nu le va elimina”, a spus Alexandra Dumitru, profesoară la Școala Gimnazială nr.
49 din București.
”Proiectul este foarte bun. Singura problemă este dacă poate fi implementat. Când actuala mea generație de elevi era în clasa a V-a am propus părinților să nu îi mai lase cu telefonul mobil la școală. Fusese un incident cu niște fotografii. S-au pozat, apoi respectivul nu a mai vrut să șteargă pozele și de aici multe discuții.
Aveam un motiv întemeiat să cer părinților să nu se mai vină cu telefoanele la școală. Unii au fost de acord, dar majoritatea, nu. Ei au motivat că trebuie să știe unde sunt și ce fac copiii lor. Lipsa telefonului, din punctul meu de vedere, ar duce la o atenție mare la ore, deoarece chiar dacă profesorul nu le dă voie cu telefonul, ei tot îl folosesc și noi nu avem voie să îl luăm”, a mai spus o altă profesoară de Limba și Literatura Română.
”Eu consider că este o regulă necesar de impus, având în vedere ce se întâmplă în școli. Trebuie să înțeleagă și elevul măsura utilizării telefonului”, a precizat o altă profesoară de liceu.
Pe de altă parte, o elevă de clasa a XII-a spune că această măsură nu este pe placul lor.
”După părerea mea, această schimbare nu va aduce mari aprecieri din partea noastră, a elevilor. Eu fiind elevă, mă pun în situația de a veni la liceu fără telefon și nu prea mă încântă această idee deoarece telefoanele au devenit o necesitate, fie că e vorba de comunicare, sau pur și simplu de un ajutor la lecții, teme etc. O parte bună există, aceea că poate comunicarea între elevi va deveni mult mai mare și, de asemenea, și atenția asupra lecțiilor, poate și puțin mai multă implicare”, a explicat eleva.
Totodată, noile amendamente ale PNL, PSD și ale Ministerului Educației adoptate pe 24 aprilie, includ că elevilor le este interzis să distrugă, să modifice sau să completeze documentele şcolare, precum cataloage, foi matricole, carnete de elev şi orice alte documente din aceeaşi categorie sau să deterioreze bunurile din patrimoniul unităţii de învăţământ; să introducă şi să difuzeze, în unitatea de învăţământ preuniversitar, materiale care, prin conţinutul lor, atentează la independenţa, suveranitatea, unitatea şi integritatea naţională a ţării, care cultivă violenţa, intoleranţa sau care lezează imaginea publică a unei persoane; să blocheze căile de acces în spaţiile de învăţământ; să deţină sau să consume droguri, băuturi alcoolice sau alte substanţe interzise, ţigări, substanţe etnobotanice şi să participe la jocuri de noroc în perimetrul unităţii de învăţământ.