EXCLUSIV: Olimpicul care a fost invitat la Ambasada Statelor Unite pentru o dezbatere/ Robert Grigore: ”Școala este mai mult un joc de memorie”
Robert Grigore este un elev cu rezultate deosebite la învățătură și olimpic la etapa națională la engleză. Elevul a vorbit despre visele sale și despre sistemul educațional din România.
Robert Grigore, un elev din Giurgiu este un adevărat model. El este olimpic la engleză la faza națională, și a fost invitat la Ambasada Statelor Unite ale Americii pentru un concurs de dezbatere în limba engleză, unde a obținut locul doi, alături de echipa sa. Robert Grigore a vorbit în exclusivitate pentru stirilekanald.ro despre succesul său, dar și despre planurile sale de viitor.
”Școala nu e neapărat grea”
”Am fost invitat la Ambasada Statelor Unite pentru o competiție de dezbatere în Limba engleză. Sunt destul de eficient în argumentare în limba engleză, și șansa de a participa într-un eveniment în ambasadă a fost foarte plăcută. În competiția de dezbateri, ca echipă, am ajuns pe locul doi, pierzând în finală. Rezultatele de la școală sunt toate datorită perseverenței și suportului, nu numai de la părinți, dar și de la profesori.
Anul trecut, la etapa națională a olimpiadei de limba engleză, am luat 90/100 de puncte, datorită profesoarei mele de engleză Badărau Claudia, și intenționez ca în vara asta să obțin certificatul de C2 Cambridge English Proficiency”, a spus elevul.
Cât despre sistemul educațional actual, Robert spune că este cel care a creat cei mai mulți analfabeți funcționali, din cauza pandemiei.
”Din punctul de vedere al unui elev în sistemul educațional, școala este mai mult un joc de memorie, decât un loc de studiu. Programa școlară este axată pe conceptul că generația viitoare de români trebuie să cunoască cât mai multe idei. Însă, exact acest sistem a cauzat pandemia de analfabetism funcțional.
Școala nu este neapărat grea, cât este extrem de stresantă pentru psihicul unui adolescent. La nivel local, inspectoratele sunt pline de corupție. Și, având în vedere și evenimentele noi, și profesorii sunt plătiți prea puțin să le pese ”, a mai adăugat olimpicul.
Robert, diagnosticat cu diabet zaharat tip 1
”Deocamdată sunt axat pe ideea de antreprenoriat, însă în trecut am fost pasionat de politică, și această atitudine îmi este încă vizibilă.
Aș dori să îmi deschid mai multe firme după procese eventuale de lichidare, în funcție de nevoie pieței. Sistemul educațional este o relicvă din epoca comunistă, care construiește orice copil care trece prin el, într-un muncitor de fabrică ascultător. Pe lângă problemele vizibile în programă, și cât de oribil sunt structurate lecțiile, mai ales ideea de memorare a unor comentarii a marilor scriitori români pentru o majorare a notei la BAC.
Sistemul educațional este cel mai dezorganizat, necoordonat și birocrat sistem din organele sociale ale Guvernului ”, a explicat Robert Grigore.
”În anul 2022-2023 a participat la etapa județeană a concursului PEARSON, unde a obținut locul I, calificându-se astfel la etapa națională, urmând să primim rezultatele în cel mai scurt timp. În martie 2014 a fost diagnosticat cu diabet zaharat tip 1 insulino-dependent, la vârsta de 6 ani și 9 luni. A fost un șoc pentru noi, ne considerăm neputincioși în fața acestei boli, dar cu răbdare și mult curaj am reușit să ne obișnuim cu prezența acestuia în viața lui Robert. Mărturisesc că nu ne-a fost ușor în toți acești ani de la diagnosticare, dar curajul și ambiția lui Robert ne-a determinat să nu clacăm”, a povestit Iulia Grigore.