In articol:
- Protest la Ministerul Educației: ”Nu le distrugeți viitorul”
- Povestea impresionantă a Giuliei
- ”Școala a început să fie o dezamăgire din ce în ce mai mare”
- ”Copilul îmi spune: Eu vreau să învăț matematică, în capul meu sunt cifre, numere”
Protest la Ministerul Educației: ”Nu le distrugeți viitorul”
”Și copiii supradotați, neurodiverși au dreptul la educație, conform cu abilitățile și dizabilitățile lor”, afirmă Daniela Cristache.
Printre pancartele cu care au venit la protest, regăsim mesajele: ”Și ei au dreptul la educație”, ”Nu le distrugeți viitorul”, ”Vreau să învăț”, ”Școala m-a băgat în depresie”. ”Nimic neadevărat în ele”, spune Daniela Cristache.
În cele din urmă, au fost chemați de reprezenanți ai Ministerului Educației la discuții. ”A fost o discuție de aproape două ore. Sunt dezamăgită. Nu aveam mari așteptări.
Povestea impresionantă a Giuliei
Giulia are acum 12 ani. Este un copil supradotat și neurodivers, diagnosticat cu Asperger- tulburare din spectrul autist. În termeni de specialitate, este numit copil ”de două ori excepțional”.
Când a început școala, Giulia a fost dornică să descopere, să învețe cât mai multe. Lucrurile au luat însă o altă turnură:
”Școala a început să fie o dezamăgire din ce în ce mai mare”
”Școala a început să fie o dezamăgire din ce în ce mai mare. În clasa pregătitoare trebuia să facă liniuțe, bastonașe, când era lucra acasă dintr-o culegere de matematică de clasele II-IV. Cererea mea către învățătoare să îi dea să lucreze matematică la nivelul la care era ea s-a lovit pe refuz pe motivul că nu îi poate aloca mai mult timp ei, în detrimentul celorlalți”, a spus mama Giuliei.
”Copilul îmi spune: Eu vreau să învăț matematică, în capul meu sunt cifre, numere”
”Copilul meu are un stil aparte de a învăța. Spune: Eu vreau să învăț matematică, în capul meu sunt cifre, numere. Vrea să afle cât mai multe din matematică, din științe. Să vadă ce i se potrivește.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Prima dată când i-a fost evaluat IQ-ul, la 5 ani și jumătate, i-a ieșit un IQ pe raven color de peste 140, care însemnă geniu sau aproape geniu. Acum aproape doi ani am mers la o nouă măsurare a IQ-ul. Copilul deja nu era bine, intra în depresie.
Copilul meu a fost în primii lui ani auto-didact. Neștiind să scrie și să citească, se informa foarte mult de pe Youtube, făcea chestii singură”. Citește aici interviul integral