Remus Coman s-a stabilit într-un orășel din Noua Zeelandă încă din anul 2000 iar pentru ferma actuală a început să lucreze din anul 2013. Înainte de a lua decizia aceasta de ași părăsi țara natală, bărbatul a lucrat pentru o fermă de porci dar a avut și o mică afacere în domeniul apicol. Remus Coman a vorbit în exclusivitate pentru stirilekanald.ro despre viața din Noua Zeelandă, despre ce îi place să facă în timpul liber și ce admiră cel mai mult la această țară.

Remus, primul român care a escaladat vârful Cook

”Pentru mine, România este ca și părinții și bunicii mei. Îi iubesc, i-am iubit și ei au putut să mă suporte și să mă ajute moral în tot ceea ce am realizat. Aceste rădăcini nu se pot rupe”, a spus românul.

De asemenea, Remus Coman este primul român care a escaladat vârful Cook. Acolo, are și o amintire neplăcută, deoarece și-a pierdut prietenul cel mai bun.

Remus Coman este primul român care a escaladat vârful Cook și locul unde și-a pierdut cel mai bun prieten.

[Sursa foto: Arhiva stirilekanald.ro]

Citește și: Caz incredibil în Italia! O româncă a stat doi ani în chirie la o pensionară: nu i-a plătit nimic și tot ea i-a cerut bani

”Timp de 2 ani am făcut nenumărate ascensiuni către vârful Mt. Cook. Împreună cu un prieten local, Donald Mc.Kinnon am urcat către Mt. Cook pe East Ridge de 4 ori dar a trebuit să abandonăm de 2 ori din cauza vremii nefavorabile, o dată din cauză că am dat peste un german climber care era aproape înghețat și l-am ajutat următoarele zile să

coboare până jos și ultima dată când Donald a căzut într-o crevasa și a suferit un traumatism serios și o fractură de ligamente la genunchi. Cu mare greutate am reușit să revenim la cort și să coborâm după 5 zile”, a povestit Remus.

Remus și-a pierdut un prieten în timpul expediției pe munte

”Am urcat singur ulterior pentru un an, reușind să devin foarte familiar cu Linda Glacier route, unde se face o navigație pe noapte prin labirintul de crevase și dacă nu știai schema pierdeai prea mult timp.

În 2003 l-am cunoscut la un party în Christchurch pe Adrian Iordache care venise cu o bursă în Mathematics de la o universitate din USA. El iubea muntele și m-a rugat să îl iau cu mine. Era un baiat extraordinar de jovial și pozitiv, o plăcere să petreci timpul cu el. Am fost împreună de multe ori doar cu scopul de a-l ajuta sa devină bun pentru o ascensiune către Mt. Cook”, a spus românul.

Citeste si: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul- catena.ro

Citeste si: Antonia s-a trezit cu un mesaj de la fiul lui Ștefan Bănică Jr. după ce a publicat o fotografie provocatoare pe internet. Ce replică i-a dat lui Radu Bănică când a văzut reacția pe care a avut-o?- wowbiz.ro

Un fermier român stabilit în Noua Zeelandă și-a creat o fermă de peste 200 hectare

[Sursa foto: Arhiva stirilekanald.ro]

”Am avut si un "eveniment" când trecând peste un jgheab am fost surprins de o placă de zăpadă ce s-a desprins 100 m mai sus cu un zgomot uriaș. Nu am avut timp decât să scot mâinile din rucsac și să mă arunc pe burtă cu cei 2 pioleți înfipți adânc în zăpada înghețată și eu cu capul între ei. Într-un moment am fost acoperit de râul de zăpadă care a curs peste mine vreo 30 de secunde.

Adrian a urmărit totul cu sufletul la gură de la 50 de metri. Foarte bucuros că scăpasem și de data aceasta. Am improvizat dintr-un tricou un fel de protecție în jurul ochilor”, a mai spus acesta.

Citește și: Un celebru actor de la Hollywood și-a asfaltat singur groapa din fața casei. Vedeta s-a săturat să aștepte să fie reparată de autorități

”De la bun început am căzut de acord că nu urcăm legați în coardă unul de altul. Fiecare solo. Ne ajutam oricând în caz de nevoie. Cu noi au urcat alți doi neozeelandezi, pe care îi știam de mai mult timp. Eu urcam primul și la fiecare oră opream și îi așteptam cu un ceai cald. Adrian, Mike and Keith erau tot mai în urmă. Zona nu era prielnică de așteptat, așa că am băgat viteză până la Summit Rocks de unde speram să îi văd pe cei 3. Pe ultima lungime înainte de vârf am văzut 2 persoane coborând sub Linda Shelf. În 90 minute am ajuns la cei doi care mi-au dat vestea că Adrian a fost lovit de o piatră mare, a pierdut aderența și a început să alunece în jos”, a mai povestit Remus.

Ce face Remus în timpul liber

De atunci, el a spus că a mai urcat de două ori pe vârf. Însă, 2006 a suferit și el un accident de motocicletă, având 12 oase rupte în piciorul stâng. Însă, chiar și așa, se bucură în fiecare zi de realizările lui, în urma cărora a avut un profit în de 250.000 de dolari.

În timpul liber, Remus participă la concursuri cu motocicleta și este antrenor de volei și fotbal.

[Sursa foto: Arhiva stirilekanald.ro]

”Merg cu motocicletele de teren, particip regulat la competiții oficiale de enduro. Câțiva ani în urmă am fost primul pe South Island la clasa peste 300cc și am fost la pescuit extrem de mult. Am prins cel mai mare păstrăv din viața mea, 16 kg! Vara am antrenat echipa de volei de la liceul Craighead și, în curând o să începem antrenamentul la fotbal. Alerg mult, particip la cursele de 10 km, unde încă scot sub 45 minute. Îmi place să călătoresc mult, duminica scot la mișcare vechitura mea favorita și petrecem câteva ore împreună”, a mai explicat Remus Coman.

Citeste si: Ce spune Laurențiu Reghecampf despre timpul petrecut în familie și ce anume a conștientizat antrenorul. „Am fost prezent pentru copiii mei, dar nu am fost fizic.”- kfetele.ro

Citeste si: Cerințele care trebuie respectate cu sfințenie! Ce le-a cerut Maluma organizatorilor Neversea pentru a cânta la festival- radioimpuls.ro

Citește și: Mariana este românca care a intrat în istoria celei mai mari companii de servicii financiare din Germania. Incredibil ce a reușit să obțină

Chiar dacă nu a mai revenit în România decât pentru scurte perioade de vacanță, Remus nu știe dacă pe viitor s-ar mai întoarce în țara lui natală. ”De ce nu? Viitorul este necunoscut”, a spus românul.

Întrebat ce îi place cel mai mult în Noua Zeelandă, Remus a spus că ”Munții, oceanul, oamenii, lipsa stresului, birocrației, cozilor, vociferărilor, agresiunilor verbale, siguranța și singurătatea”.