In articol:
Facturi mai mici la gaze. După facturile de la energie electrică venite cu întârziere, se pare că românii se confruntă cu o nouă problemă. Întârzierea facturilor la gaze. După mai multe luni de când nu le-au primit, românii primesc facturile una după alta.
Mai mulți clienți au primit facturi cu regularizare pe minus
Potrivit ANRE, peste 200.000 de clienți au primit recent facturi cu regularizare pe minus. Un consumator a primit trei facturi cu valori între 50-200 lei, toate fiind cu valori negative.
Citește și: "Am un singur bec în casă și îl mut dintr-o cameră în alta ca să fac economie"
Potrivit celor de la Autoritatea Națională pentru Reglementare în domeniul Energiei consumatorul nu trebuie să facă nimic, ci doar să aștepte recalcularea din partea furnizorului.
Consumatorii pot primi banii înapoi
Mai mult de atât, aceștia pot primi banii înapoi.
"Legea prevede că în cazul în care este o diferență de plată mai mare de 100 lei, respectiv ar trebui să plătească furnizorul mai mult de 100 lei, furnizorul este obligat să returneze cumva, din oficiu.
În cazul în care este mai mică, rămâne la furnizor și se scade din facturile ulterioare, dar sigur că dacă consumatorul alt are altă opțiune, poate să discute cu furnizorul", a spus Ion Lungu, preşedinte AFEER.
"Furnizorul de gaze naturale trebuie să calculeze factura în așa fel încât să-i factureze consumatorului final cel mai mic preț dintre prețul plafonat, prețul contractual și prețul final, așa cum sunt ele definite în Ordonanța 27", a spus George Niculescu, preşedinte ANRE.
"Din informațiile pe care le am și aș putea spune că sunt chiar de astăzi, situația este rezolvată practic la toți furnizorii. Cert este că în această lună, până la sfârșit, toate lucrurile vor intra în normal", a mai spus Ion Lungu, preşedinte AFEER.
Citește și: Noi schimbări la cardul de energie. La ce trebuie să fie atenți românii