In articol:
- Ce au transmis furnizorii de energie electrică
- Angajații lucreză la actualizarea sistemelor informatice
Cei mai mari furnizorii de energie electrică din România anunță întârzieri la emiterea facturilor. Atât Electrica, cât și Enel Energie și Enel Energie Muntenia și-au anunțat clienții că emiterea facturilor pentru luna ianuarie se va face cu întârziere.
Ce au transmis furnizorii de energie electrică
Electrica, Enel Energie și Enel Energie Muntenia au, în total, în jur de 3 milioane din cei 9 milioane de clienți finali de energie.
”Pentru implementarea măsurilor aplicabile clienților finali din piața de energie electrică și gaze naturale în perioada 1 ianuarie 2023 – 31 martie 2025, societatea noastră a demarat o amplă acțiune de optimizare a sistemului informatic.
Citește și: Accident rutier grav la Oradea: 19 persoane au fost implicate
Reprezentanții companiei ENEL au transmis că facturile pentru a doua jumătate a lunii decembrie, dar și cele din ianuarie vor ajunge cu întârziere la clienți. Compania a emis un comunicat de presă în care s-a precizat că încă se lucrează ca toate modificările legislative din domeniul energie să fie transpuse în sistemele informatice.
Angajații lucreză la actualizarea sistemelor informatice
„Continuăm să actualizăm sistemele noastre informatice, astfel încât să reflecte aceste modificări legislative. Acest lucru ne determină să emitem facturile aferente consumului tău de energie electrică și gaze naturale cu întârziere. Ne cerem scuze pentru acest lucru, însă această activitate este necesară pentru a reflecta corect și complet măsurile legislative referitoare la plafonarea prețului la energie”, a transmis ENEl clienților.
Citește și: Petrecere cu final nefericit pentru doi români din Olanda. Tinerii au ajuns în spatele gratiilor
ENEL a mai adăugat că toți clienții companiei vor beneficia de un preț plafonat la energie și gaze naturale în perioada 1 ianuarie 2023 – 31 martie 2025.
Citește și: Bilanț coronavirus: în ultima săptămână au fost confirmate 3.200 de cazuri noi de infectare
Principalul motiv pentru întârzieri este reprezentat de prevederea din legea energiei prin care românii cu mai multe locuri de consum aveau obligația să dea o declarație pe proprie răspundere pentru a preciza la care loc de consum vor beneficia de plafonare, prevedere care a fost abrogată de Guvern cu doar 4 zile înainte să intre în vigoare, la 1 ianuarie 2023.