Căpitanul Marinei italiene Gregorio De Falco, cel care a coordonat în urmă cu 10 ani operaţiunile de salvare după naufragiul vasului de croazieră Costa Concordia în apropierea Insulei Giglio (centru), soldat cu 32 de morţi, a declarat că toţi pasagerii ar fi putut fi salvaţi şi că ceea ce s-a întâmplat a fost doar o consecinţă a "comportamentului infam" al comandantului navei, Francesco Schettino, transmite joi EFE.

Nu a fost un accident

"Nu a fost un accident de navigaţie. Totul s-a întâmplat din cauza comportamentului infam al unei persoane", a declarat pentru EFE căpitanul De Falco.

Totul s-a întâmplat în noaptea de 13 ianuarie 2012, când o manevră de neînţeles chiar şi acum, făcută pentru ca mama unui membru al echipajului să poată vedea nava de aproape, a provocat impactul cu o stâncă al vasului de croazieră la bordul căruia se aflau 4.229 de persoane.

"Alessandro Tossi, oficialitatea care se ocupa de transmisiunile radio la Căpitănia Portului Livorno, mi-a spus: 'Căpitane, uitaţi cum stă treaba, cei de pe vas ne iau peste picior...' Spunea asta pentru că primiseră un telefon de la o persoană care susţinea că mama sa se afla la bord şi îi povestise că vasul rămăsese fără curent electric şi li se ceruse să-şi pună vestele de salvare, însă ni se părea ceva în neregulă pentru că de pe vas cădeau obiecte.

Or, aceasta însemna că vasul este înclinat, dar de pe navă insistau că este doar o problemă electrică", rememorează căpitanul italian.

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Doctorii au descoperit un bărbat cu trei penisuri. Este primul caz de acest fel din lume care a putut fi studiat- antena3.ro

Citeste si: Arma teribilă testată cu succes de Franța. Va avea misiunea de a-i elimina pe luptătorii lui Putin aflați în Ucraina- wowbiz.ro

Citeste si: 56 de migranți au fost descoperiți într-un TIR, un microbuz și în portbagajul unei mașini de la granița din Arad

Evacuarea nu a fost făcută la timp

"Ar fi trebuit să dea alarma generală şi să se treacă la evacuarea ordonată a pasagerilor. Dacă s-ar fi făcut acest lucru, dat fiind că vasul avariat a rămas suficient timp în aceeaşi poziţie fără să se încline prea mult, ar fi putut fi folosite bărcile de salvare aflate la bord şi toată lumea ar fi putut fi salvată", a declarat De Falco, în prezent senator.

Deşi unele oficialităţi responsabile de tragedie nu au fost închise deoarece au primit pedepse sub trei ani şi singurul aflat la închisoare este Schettino, care a primit o pedeapsă de 16 ani, De Falco dă asigurări că în urma procesului a ieşit la iveală tot adevărul şi că aceasta este una dintre puţinele tragedii italiene asupra căreia "nu mai există niciun mister", potrivit Agerpres.

Citeste si: Peste 4.000 de migranți care au încercat să ajungă în Spania au murit sau au fost dați dispăruți în 2021


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si