In articol:
Europarlamentarul Dan Motreanu a anunțat aprobarea unei scheme de sprijin de către Comisia Europeană, notificată de România, destinată investițiilor în porturile românești. Această inițiativă vine ca răspuns la creșterea fluxurilor comerciale în urma conflictului dintre Rusia și Ucraina.
Schema, în valoare de 126 de milioane de euro, va beneficia de finanțare parțială din fondurile de coeziune ale UE.
Scopul acestei scheme este de a sprijini operatorii portuari de la Dunăre și Marea Neagră în procesarea și depozitarea mărfurilor, contribuind astfel la eliminarea blocajelor și reducerea întârzierilor cauzate de creșterea activității comerciale.
Citeste si: Pensiile românilor se indexează de la 1 ianuarie 2025! Cum poți vedea dacă ți se majorează pensia- kanald.ro
"Schema de sprijin este în valoare de 126 de milioane de euro și va fi finanțată parțial din fondurile de coeziune.
Vor fi acordate granturi de până la zece milioane de euro pentru societățile de logistică din porturile românești situate pe:
« granița estică a UE – Giurgiu, Constanța, Galați;
« canalul Dunăre-Marea Neagră – Poarta Albă, Midia Năvodari;
« canalul Sulina sau porturile „satelit” ale Constanței – Midia și Mangalia.
Operatorii din porturile de la Dunăre și Marea Neagră vor fi sprijiniți să prelucreze și să depoziteze mărfurile, eliminând blocajele și reducând întârzierile provocate de creșterea fluxurilor comerciale.”, a anuntat europarlamentarul.
Porturile de la Dunăre și Marea Neagră, noduri critice în lanțul logistic european
În contextul creșterii fluxurilor comerciale, în special datorită situației geopolitice tensionate din Europa de Est, porturile de la Dunăre și Marea Neagră au devenit noduri critice în lanțul logistic european.
Operatorii portuari se confruntă cu provocări semnificative în gestionarea volumelor crescute de mărfuri. Acestea includ nevoia de infrastructură modernizată, tehnologii eficiente pentru procesarea și depozitarea mărfurilor, precum și resurse umane calificate. Fără un sprijin adecvat, aceste provocări pot duce la blocaje logistice, întârzieri în livrări și, în cele din urmă, la costuri mai mari pentru consumatori.