In articol:
În primul an după ce am schimbat antigelul, acesta va fierbe la 140 de grade, în al doilea an la 135 de grade, iar după câţiva ani se va încălzi exact ca apa, adică la 100 de grade.
Ce rol are antigelul
Antigelul este un lichid pe bază de apă care conţine numeroşi solvenţi şi aditivi, fiecare având un alt rol.
Antigelul mai conţine şi aditivi anticorozivi pe baza de silicaţi şi fosfaţi, precum şi agenţi de curăţare care împiedică formarea de depuneri şi oxidarea în interiorul circuitului de răcire.
Tipuri de antigel existente pe piață
După cum fiecare şofer cu ceva experienţă ştie, există mai multe tipuri de antigel, acestea putând fi uşor deosebite pentru că au diferite culori: verde, roz, mov, galben sau albastru.
Citeste si: Motivul șocant pentru care o șoferiță a fost amendată. Ce transporta aceasta
Antigelul verde conţine fosfaţi şi silicaţi ce protejează atât oţelul, cât şi aluminiul. Acest antigel se foloseşte la maşinile care au blocul-motor din oţel. Un dezavantaj la acest tip de antigel este că îşi pierde proprietăţile destul de repede, de regulă cam la un an, doi, în funcţie şi de modul în care este condusă maşina şi de numărul de kilometri parcurşi. Foarte bune sunt şi antigelurile de culoare mov sau albastru, care au, de asemenea, o bună rezistenţă în timp, oferind şi o bună protecţie anticorozivă. Prin urmare, interesaţi-vă, dacă nu ştiţi deja, din ce este realizat motorul de la maşina personală, astfel încât să alegeţi cel mai eficient şi rezistent antigel de pe piaţă.
Citeste si: Acte necesare RAR. Ce documente ai nevoie atunci când mergi la Registrul Auto Român
De exemplu, dacă ai motor cu bloc din oţel, este indicat să foloseşti antigel care conţine fosfaţi şi silicaţi. În schimb, dacă ai motor cu bloc din aluminiu, poţi folosi oricare altă culoare. Un singur lucru nu trebuie să faci niciodată: să nu combini antigelurile între ele.
La cât timp trebuie schimbat antigelul
Mulţi şoferi nu dau o importanţă prea mare antigelului, uleiului de servodirecţie, celui din cutia de viteze sau lichidului de frână. După cum lesne oricine îşi poate închipui, aceste lichide îşi pierd în timp proprietăţile. În cazul antigelului, aditivii pe care îi conţine încep să se evapore în timp, astfel că după un an, maxim doi de când l-aţi schimbat, este cazul să îl verificaţi. Service-urile autorizate au testere care îţi spun în câteva minute dacă antigelul şi-a păstrat proprietăţile sau nu, iar în funcţie de această analiză, puteţi continua să mergeţi cu maşina fără probleme sau îl înlocuiţi. În nici un caz soluţia nu este ignorarea problemei. Dacă alegeţi să faceţi asta, v eţi scoate din buzunar mii de lei pentru a repara defecţiunile produse la motor de lipsa unui antigel de calitate.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro