In articol:
- Grevă CFR 2023. Ce salarii au angajații companiei?
- Grevă CFR 2023. Câți bani a pierdut compania în urma grevei de avertisment de 2 ore?
- Grevă CFR 2023. Care sunt revendicările angajaților CFR?
Grevă CFR 2023. În cursul zilei de vineri, în intervalul orar 07:00- 09:00, angajații CFR au intrat în grevă de avertisment.
Trenurile care urmau să plece sau să ajungă în Gara de Nord din București, au avut sute de minute de întârziere pe timpul grevei. S-au înregistrat între 40 și 110 minute de întârziere a trenurilor.
Angajații CFR își doresc salarii mai mari și condiții de muncă mai bune.
Grevă CFR 2023. Ce salarii au angajații companiei?
Potrivit secretarului Federației FMCV, motivul principal care a declanșat greva este că nu a fost încheiat contractul colectiv de muncă de anul acesta.
Salariile a 80% dintre angajații CFR ar fi de doar 2650 de lei pe lună (n.r.
„Motivul principal al grevei de astăzi este faptul că nu s-a încheiat contractul colectiv de muncă, ocazie cu care toată lumea a sperat că vom aplica în mod uniform legea privind statutul personalului feroviar, ceea ce nu s-a întâmplat. Managementul Companiei Naţionale de Infrastructură a invocat lipsa bugetului de venituri şi cheltuieli de şase luni, nu este neapărat o obligaţie legală, însă temerile domniilor lor s-au orientat ma degrabă spre lipsa resurselor în lipsa bugetului de venituri şi cheltuieli.
Grevă CFR 2023. Câți bani a pierdut compania în urma grevei de avertisment de 2 ore?
În intervalul orar 07:00- 09:00, compania CFR SA a pierdut suma de 1,5 milioane de lei, în doar două ore.
„Din punct de vedere al traficului feroviar, menționăm faptul că la nivelul întregii rețele feroviare, între orele 07.00- 09.00, erau programate să circule 397 de trenuri de călători, care aparțin celor 6 operatori de transport feroviar de călători.
Transmitem scuze tuturor călătorilor, care în această dimineață nu au putut beneficia de serviciul public de transport feroviar, dar și operatorilor de transport ferovoiar de călători și de marfă, care timp de 2 ore au fost în imposibilitatea de a-și desfășura activitatea în mod normal, înregistrând cu siguranță pierderi financiare, pierderi financiare pe care inclusiv compania noastră le înregistrează, deoarece o zi de grevă pe calea ferată înseamnă o pierdere financiară de aproximativ 1,5 milioane de lei din taxa de utilizarea a infrastructurii, neîncasată de la operatorii de transport!", a transmis CFR SA, într-un comunicat.
Grevă CFR 2023. Care sunt revendicările angajaților CFR?
Printre motivele pentru care angajații CFR decid să intre în grevă, pe 15 septembrie, se numără:
- Lipsa bugetelor de venituri și cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce la un blocaj generalizat în sectorul feroviar
- Lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate.
„Pentru readucerea structurii feroviare româneşti la parametrii europeni este nevoie de un proiect de ţară corect coordonat cu structurile europene şi finanţat cu câteva zeci de miliarde de euro. Până în acest moment, un astfel de proiect nu a fost finanţat, iar deschiderea unor şantiere pe coridoare de transport dedicate strict interesului european lasă în paragină restul ţării", au transmis sindicaliştii.
- Lipsa de investiţii în material rulant de calitate și modern
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
„Nu există un plan de investiţii solid în ceea ce priveşte înlocuirea completă a parcului de locomotive şi vagoane cu care lucrează astăzi CFR Călători. Românii, cu greu se vor întoarce în vagoane, în astfel de condiţii. Politicienii aflaţi în fruntea Ministerului Transporturilor ar trebuie să ştie că excepţiile întăresc întotdeauna regula, motiv pentru care o simplă fotografie lângă un vagon de călători recondiţionat, nu rezolvă problema", se mai arată în comunicat.
- Lipsa salariilor corecte la calea ferată, salarii motivante care să permită înlocuirea unor generaţii de ceferişti.
"Se aminteşte din ce în ce mai rar că în astfel de condiţii de salarizare, dar mai ales având în vedere relaţia greşită care se construieşte între management şi lucrătorii feroviari, companiile de stat de la calea ferată, unităţi strategice pentru economia româneasca, vor rămâne fără angajaţi", arată sindicaliştii.
Potrivit acestora, deficitul de angajaţi depăşeste 6.000 de oameni, iar orele suplimentare înregistrate sunt de ordinul zecilor de mii.
- Probleme din ce în ce mai multe şi nerezolvate care au legătură cu Statutul personalului feroviar
„Trebuie doar să mai amintim despre condiţiile de muncă din gări, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalaţii, fie vara sau iarna, la temperaturi imposibile. Este important să mai precizăm că multe, prea multe din exigenţele siguranţei circulaţiei feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferată se rezolvă doar datorită priceperii şi improvizaţiilor inginerilor şi lucrătorilor feroviari", au mai precizat sindicaliştii.