Guvernul a aprobat vineri ordonanţa de urgenţă privind reglementarea unor măsuri în domeniul medical, potrivit căreia Comitetul director din cadrul direcţiilor de sănătate publică va beneficia de un spor pentru condiţii epidemiologice deosebite de 40% la salariul de bază, iar inspectorii sanitari care desfăşoară activităţi în domeniul controlului în sănătatea publică- 30% la salariul de bază.

Citeste si: Un avion cu peste 180 de persoane s-a prăbușit la aterizare, în India. Dezastrul a fost filmat

"Actul normativ prevede eliminarea inechităţilor salariale şi ajustarea diferenţelor existente pe perioada stării de alertă constituită conform legii, pentru unele categorii de personal implicate în activităţi de gestionare a cazurilor infectate cu noul coronavirus în vederea asigurării capabilităţii de pregătire pentru un răspuns adecvat", precizează Ministerul Sănătăţii într-un comunicat.

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Doi adolescenți au abandonat pe trotuar un manechin care părea un cadavru plin de sânge, în Buzău, ca să facă postări cu el pe internet- antena3.ro

Citeste si: Cel mai scump oraș din lume este în Europa. Chiria este cu 340% mai scumpă decât în București- stirileprotv.ro

Citeste si: VIDEO| Gogoşile vândute pe plajă, boală sigură

Motivul deciziei: vor fi ajustate diferenţele salariale

"Comitetul director din cadrul direcţiilor de sănătate publică va beneficia de un spor pentru condiţii epidemiologice deosebite de 40% la salariul de bază, iar inspectorii sanitari care desfăşoară activităţi în domeniul controlului în sănătatea publică de un spor de 30% la salariul de bază.

În acest fel vor fi ajustate diferenţele salariale dintre categoriile de personal din cadrul direcţiilor de sănătate publică implicate în aplicarea măsurilor impuse pe perioada stării alertă, în vederea atragerii de personal calificat pe de o parte, cât şi a menţinerii celui existent, pe de altă parte, în condiţiile în care numărul angajaţilor din aceste instituţii este unul redus", se spune în comunicatul MS.

Citeste si: Unde s-a ascuns regele exilat al Spaniei. Toată lumea credea că e în Republica Dominicană

Orele suplimentare trebuie plătite

Potrivit sursei citate, măsura este justificată şi de evoluţia situaţiei epidemiologice determinată de răspândirea coronavirusului pe teritoriul României, care indică o creştere semnificativă a numărului de persoane infectate cu COVID-19 şi implicit a volumului activităţilor de supraveghere activă, depistare timpurie, izolare şi tratare a cazurilor, de urmărire a contactelor şi prevenire a răspândirii continue a infecţiei.

Citeste si: Aproape 100.000 de morţi de COVID-19 în Brazilia

Actul normativ prevede ca, până la data încetării stării de alertă instituite din cauza infecţiilor cu noul coronavirus, orele suplimentare efectuate peste programul normal de lucru de către personalul de specialitate din cadrul direcţiilor de sănătate publică să poată fi plătite conform prevederilor art. 8 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020.

Citeste si: Veste bună pentru pensionare! Recalcularea pensiilor din 2025 aduce venituri în luna martie. Cine sunt norocoșii?- kfetele.ro

Citeste si: Emilia Ghinescu: "Mă retrag în mine atunci cand mi-e dor". Artista își deschide inima în fața fanilor. Ce sentimente o încearcă- radioimpuls.ro

Citeste si: Misterioasele domuri Bungle Bungles: aici au fost descoperite cele mai vechi forme de viață de pe Pământ- antena3.ro

În vederea eliminării inechităţilor privind mărimea concretă a sporului pentru condiţii de muncă, actul normativ mai reglementează ca, începând cu data de 1 august 2020, personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar, inclusiv personalul de specialitate din structurile paraclinice medico-sanitare şi

personalul paramedical, implicat direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19, să beneficieze de sporurile pentru condiţii de muncă peste limita minimă prevăzută legal, nivelul concret fiind stabilit de conducerea fiecărei unităţi sanitare cu personalitate juridică, de comun acord cu sindicatele reprezentative şi cu încadrarea în cheltuielile de personal aprobate în bugetul de venituri şi cheltuieli, precizează sursa citată.


Abonează-te pe


Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si