In articol:
Acești clienți se află într-un outlet din Capitală. Deși în teorie, în aceste magazine ar trebui să găsească haine la un preț accesibil, în realitate până și tricourile sunt 100 de lei.
Alt magazin, aceeași poveste.
„Ăștia sunt 2 milioane. Și sunt de vară cu găurele, știi?”
În astfel de situații, comercianții nu au nicio vină, spun autoritățile: sunt liberi să-și seteze singuri prețurile. De un singur lucru trebuie să țină cont, altfel vor primi amenzi, în cazul reducerilor prețul de la raft trebuie să fie cel mai mic din ultimele 30 de zile.
Citeste si: S-au trezit cu un liliac în dormitor și apoi le-a murit copilul- antena3.ro
„Dacă prinzi oferte sunt ieftine, dacă nu, nu. Gen le iei cam la aceeași bani ca și cum ai lua din mall sau din alte magazine.”
„Da, am observat chestia asta că prețurile nu sunt atât de mici cum zic ei. Mi se pare aproximativ la fel, și având în vedere că hainele din outleturi vin din magazinele de brand, ar fi trebuit să fie puțin mai mici, nu prea înțeleg cum funcționează asta.”
„Sincer ori cumperi din direct din mall, ori din outlet, cam aceeași chestie.”
În timp ce unii nu renunță la outleturi, alții apelează la magazinele second hand
Cei care au observat că au outleturile nu mai sunt ce au fost, apelează la second hand-uri, adică la haine la mâna a doua.
„De exemplu, pe pantalonii ăștia am dat cu 20 de lei, de la SH, nu prea îmi iau chestii dacă de la SH dacă sunt peste 30 de lei.”
Iar specialiștii spun că deși știm că ne furăm singuri căciula, nu ne putem abține. Care este motivul?
Citeste si: S-au trezit cu un liliac în dormitor și apoi le-a murit copilul- antena3.ro
Anca Boalcă, psiholog: „Cumpărăm foarte mult pentru că senzația este că nu consumăm foarte mulți bani pe treaba asta, doar că de multe ori este o iluzie. Cumpăratul compulsiv vorbește despre o nevoie afectivă. Am nevoie să pun ceva în interiorul meu și atunci ori cumpăr compulsiv, ori mănânc compulsiv.”
Indiferent de unde aleg să cumpere haine, un lucru rămâne constant pentru români: vor un preț cât mai mic, pentru calitate cât mai bună. În schimb, nu acordăm aproape deloc atenție hainelor de casă.
65% dintre români spun că în intimitate stau în hainele vechi pe care nu le mai poartă în public. Nu ne deranjează nici micile rupturi sau pete. Deviza „oricum nu mă vede nimeni” se aplică și când vine vorba de odihnă. 3 din 10 români spun că nu au mai cumpărat o pijama de mai bine de un an.