Close sidebar
Close sidebar

Haos pe aeroportul Otopeni, din cauza lipsei de personal. Anulări și întârzieri de zboruri: „Suntem la minus de 10 la sută”

Este haos pe marile aeroporturi ale lumii de la care nu face excepţie nici ţara noastră. Atât companiile aeriene, cât şi cele care se ocupă cu bagajele şi actele pasagerilor, se confruntă cu o criză uriaşă de personal. Dacă unii angajaţi au fost disponibilizaţi în pandemie, alţii au plecat singuri şi s-au orientat spre meserii care nu au nicio legătură cu aviaţia.  

Alexandra Costea,

Haos pe aeroportul Otopeni, din cauza lipsei de personal. Anulări și întârzieri de zboruri: „Suntem la minus de 10 la sută”

[Sursa foto: istock.com]

DISTRIBUIE
acest articol


In articol:

Aeroportul Otopeni a devenit neîncăpător pentru pasageri. Dacă pandemia a îngenunchiat domeniul aviaţiei, revenirea la traficul normal, dar şi perioada concediilor de vară, au copleşit atât companiile de zbor, cât şi pe cele care oferă servicii la sol. 

„Raportat la volumul de zboruri pe care îl avem acum suntem undeva la un minus de 10 la sută. Sunt paliere orare în decursul unei zile când sunt foarte multe aterizări şi decolări într-un interval foarte scurt de timp şi nu ai nici personal suficient, nici echipamente suficiente astfel încât să îi mulţumeşti pe toţi şi să poţi să faci o debarcare în timp”, a declarat Cătălin Ilie, firmă handling, pentru jurnaliștii de la Observator. 

Citeste si: Scumpirile prin viteză. Rata inflației atinge un nou record: 14,5%, în luna mai

Cea mai mare aglomeraţie de pe aeroport este înregistrată la orele dimineții, în intervalul orar 5 şi 8, când ajung pe aeroport chiar şi peste 10 mii de pasageri, cu tot atâtea bagaje de procesat de către firmele de handling. 

Cele mai mari probleme se înregistrează la firmele de handling

În primele cinci luni ale acestui an, aeroportul Henri Coandă din Otopeni a fost tranzitat de 4,1 milioane de pasageri. Un volum de trei ori mai mare faţă de 2021 şi apropiat de perioada de dinainte de pandemie. Angajaţii din aviaţie au devenit, însă, prea puţini pentru un număr atât de mare de călători. Cele mai mari probleme sunt la firmele de handling. 

Citeste si: Franța dă asigurări că va furniza Ucrainei armament greu

Citeste si: „Pentru ce ai lăsat copilașul tău?”. Momente de coșmar la înmormântarea lui Ionuț, tânărul din Iași care și-a luat viața în curtea părinților! Familia lui este îngenuncheată de durere- kanald.ro

Citeste si: Loredana Groza a reacționat public după ce a văzut cu cine e Iulia Vântur în vacanță- wowbiz.ro

Citeste si: UPDATE. Incendiu uriaș în Maramureș: Flăcările scăpate de sub control au ajuns la case și un rezervor de motorină, grad maxim de alertă- antena3.ro

„Ce vedeţi la zona de check-in, agenţii de boarding, cei care fac manipularea bagajelor de la avioane până la benzile de bagaje sunt angajaţii companiilor de handling”, a precizează George Dorobanţu, director general al CNAB, conform sursei citate. 

Criza angajaţilor produce haos pe aeroporturi

Pandemia, însă, i-a făcut pe mulţi angajaţi ai acestor firme să se gândească de două ori la stabilitate. Dacă unii au plecat în străinătate pe bani mai mulţi, alţii au schimbat domeniul. 

Cătălin Ilie, firmă handling:  S-au reprofilat pe piaţa internă în domenii care nu aveau nicio legătură cu aviaţia, dar erau mai bine plătite şi sigure. Criza angajaţilor din aviaţie are, însă, dimensiuni şi mai mari la nivel european. 

„Există un deficit de personal de 30-40 la sută”, mai precizează George Dorobanţu. 

Citeste si: Elena Udrea primește azi verdictul privind extrădarea în România

Citeste si: VIDEO Cum și-a găsit Alin Oprea tatăl natural? „Am ales special seara de Crăciun și vârsta de 33 de ani. Era vârsta la care Iisus Hristos s-a răstignit și luna în care s-a născut.”- kfetele.ro

Citeste si: Mesajul dur în limba română al lui Michele Morrone după ce a vizitat o parte din atracțiile turistice din România- radioimpuls.ro

Citeste si: UPDATE. Incendiu uriaș în Maramureș: Flăcările scăpate de sub control au ajuns la case și un rezervor de motorină, grad maxim de alertă- antena3.ro

„Cotrolori de trafic, agenţi de securitate, de operare la sol, manipulatori de bagaje- pe toate aeroporturile din lume. Din păcate, este un aspect care ne afectează şi pe noi, toate companiile aeriene”, a menționat Zsuzsa Trubek, Corporate Communications Manager Wizz Air. 

„Piaţa, în următorii doi, trei ani nu sună deloc bine. Cel puţin din punctul de vedere al forţei de muncă în România. Pasagerii nu vor beneficia de condiţii optime în aeroport, în sensul că vor avea întârzieri, i-aş ruga să ne înţeleagă pentru că nu este vina noastră, exclusiv. Pur şi simplu, în momentul de faţă, suntem puţin depăşiţi”, a afirmat Cătălin Ilie, firmă handling.

Citeste si: Două persoane au căzut într-un rezervor plin de ciocolată. Ambii pacienți au fost transportați la spital

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI