Imagini halucinante cu un cadavru la magazin, în timp ce oamenii fac cumpărături nepăsători: „La noi, morții cu morții, viii cu viii, cum se zice, nu?”
Imaginile cu un om care a murit în timp ce făcea cumpărături a scandalizat o țară întreagă. Deși a murit, angajații magazinului din Timișoara au decis să nu închidă spațiul comercial, iar clienții au continuat să facă cumpărături.
Scenele de nepăsare din supermarket-ul din Timișoara l-au îngrozit pe sociologul Gelu Duminică care a vorbit pentru Digi24. Specialistul afirmă că din păcate, societatea românească duce lipsă de empatie, duce lipsă de solidaritate, lipsă de reguli, de proceduri, iar lucrurile astea nu se pot schimba fără impunerea legii și fără educație.
Timișoreanul, în vârstă de 51 de ani, a murit în spațiul comercial după ce a suferit un infarct. Cadrele medicale ajunse la fața locului au constatat decesul, iar apoi zona a fost înconjurată de criminaliști, dar cu toate acestea, conducerea centrului comercial nu a oprit activitatea.
În imaginile halucinante, se văd cum clienții își continuă cumpărăturile fără a avea pic de compasiune.
Imagini halucinante cu un cadavru la magazin, în timp ce oamenii fac cumpărături nepăsători: „La noi, morții cu morții, viii cu viii, cum se zice, nu?”
Într-un comunicat citat de opiniatimisoarei.ro,
reprezentantii supermarketului își cer scuze clienților „care au fost expuși la intervenția autorităților competente”.
„M-aș feri de etichete. Suntem produsul culturii noastre, suntem produsul educației noastre, suntem așa cum suntem. Dacă nouă ne place să ne vedem altfel decât suntem, asta este problema. Dar din păcate, societatea românească duce lipsă de empatie, duce lipsă de solidaritate, lipsă de reguli, de proceduri”, a declarat la Digi24 sociologul Gelu Duminică.
El spune că în mod normal, chestiuni de genul acesta ar fi trebuit să fie puse în practică foarte simplu de către supermarketul în cauză.
Toate procedurile, toate regulile ar trebui să existe. „Din păcate, facem lucrurile românește, chiar dacă purtăm (nume de) branduri mari de companii străine. Vă garantez că în Austria, în Germania, astfel de proceduri există și dacă unui om i se face rău sau, ferească Dumnezeu, moare în incinta magazinului, șeful de magazin știe foarte clar ce trebuie să facă. În primul rând, trebuie să nu expună clienții unor imagini care pot traumatiza și 2. trebuie să ofere spațiul necesar autorităților publice să-și facă treaba. Însă, la noi, morții cu morții, viii cu viii, cum se zice, nu? Ce să facem, a murit omul! Dar dacă ălălalt a venit să-și facă cumpărăturile, cum să-l deranjăm noi pe ăla?! Mortul era jos, celălalt voia să-și cumpere un suc. Dacă trebuia să-și cumpere suc, ce să facem? Copilul plângea și trebuia să-i dea”- a comentat la Digi24 sociologul Gelu Duminică.
„Din păcate, e o problemă cu societatea, cu normele din societatea asta, care trebuie ușor-ușor schimbate și lucrul ăsta se întâmplă, adică nu ar trebui nici să demonizăm ce se întâmplă în societate, vai, suntem cei mai proști de pe fața pământului! Din păcate, plecăm de undeva de la minus 10 și vrem să ne comparăm cu ăia care sunt la plus 10, în momentul de față”, a declarat Gelu Duminică.