Cu mare fast si in ropote de aplauze, fostul ministru al transporturilor inaugura, in august anul trecut, o linie de tren sortita esecului. A adus sageata albastra- un tren de mare viteza, pe un tronson unde se putea circula doar cu viteza unei mocanite- adica cu doar 35 de km/h.
Acum, la doar 5 luni dupa marea inaugurare, reprezentantii CFR au decis sa inchida ruta.
Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro
Citeste si: INTERVIU. Traian Băsescu: ”Sunt cei mai slabi candidați din toate alegerile prezidențiale prin care a trecut România”- wowbiz.ro
De ce s-a inchis tronsonul pentru care s-a investit un milion de lei? Ei bine, Sageata Albastra parcurgea cei 20 de kilometri in 50 de minute, iar programul de functionare nu era corelat nici cu nevoile localnicilor, nici cu cele ale elevilor. Trenul circula mai mult gol, asa cum recunosc chiar reprezentantii CFR.
Traficul nu justifica mentinerea trenurilor- o medie de 11 pasageri/zi la 3 perechi de trenuri, in conditiile in care avem nevoie de capacitate de transport pentru alte rute solicitate.
In plus, la rectificarea de anul trecut, s-a redus cu 10% bugetul nostru alocat activitatii aferente serviciului public din Mersul Trenurilor.
Prin desfiintarea liniei, gara Rodna Veche ramane nefolosita. Aceasta mai are, totusi, 3 angajati.
Potrivit unor surse, acest tronson a facut in aceste 5 luni de functionare o gaura uriasa in bugetul CFR. Divizia calatori ar fi cheltuit, zilnic,15.000 de lei, ca sa asigure circulatia Sagetii Albastre pe ruta Cluj- Ilva Mica, Rodna Veche.