Punerea bazelor unei relatii solide de afaceri se face doar prin cunoasterea partenerului cu care urmeaza sa colaborezi. Informatii despre istoricul firmei pe care o reprezinta poti obtine atat de la autoritatile de stat din domeniul fiscal, al afacerilor sau al justitiei, cat si de la companiile specializate in obtinerea de informatii comerciale.

Institutiile la care firma este obligata sa depuna periodic documente justificative pastreaza arhive ce se intind pe durata mai multor ani si elibereaza, la cerere, informatii despre un anumit istoric.

Spre exemplu, Oficiul National al Registrului Comertului iti poate pune la dispozitie informatii despre identificarea unei firme prin codul unic de inregistrare, denumire, sediu, precum si informatii privitoare la evolutia respectivei societati de la inregistrare pana in prezent.

Prin acest prim efort de documentare poti afla capitalul social al firmei care te intereseaza, actionariatul si numele administratorilor. Alte surse de informatii sunt Camera de Comert si Industrie, Ministerul Finantelor Publice si agentiile din subordine, Ministerul Justitiei si institutiile din subordine.

Daca nu esti dispus sa te ocupi personal de aceasta documentare, poti apela la firme care s-au specializat in obtinerea de informatii comerciale, care iti pun la dispozitie un raport complet.

Incidente CIP

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Banca Nationala a Romaniei prezinta Centrala Incidentelor de Plati (CIP) drept o structura specializata in colectarea, stocarea si centralizarea informatiilor specifice incidentelor de plati ale titularilor de cont cu cecuri, bilete la ordin si cambii. Inainte de a asocia imaginea firmei tale intr-o relatie de afaceri cu o societate despre care nu cunosti multe detalii, este important sa consulti aceasta baza de date.

Pentru o mai buna gestionare a informatiilor disponibile, Centrala Incidentelor de Plati le clasifica in doua mari categorii.

Fisierul national de incidente de plati (FNIP) are trei componente: Fisierul national de cecuri (FNC), Fisierul national de cambii (FNCb) si Fisierul national de bilete la ordin (FNBO).

Fisierul national al persoanelor cu risc (FNPR) primeste informatii automat din FNIP cu privire la incidente de plati majore inregistrate pe numele unei persoane fizice sau juridice, rezidente sau nerezidente in Romania. Institutia stocheaza informatii aferente ultimilor 7 ani de activitate si elibereaza informatii pe baza unei solicitari (formular tip). Persoanele fizice solicitante trebuie sa anexeze o copie dupa actul de identitate sau pasaport, iar persoanele juridice o copie dupa certificatul de inregistrare.

Cunoasterea acestui cazier te poate ajuta sa eviti colaborarile paguboase cu firme care au avut incidente majore sau minore referitoare la plati. Rapoarte CIP online pot fi obtinute si cu ajutorul platformelor online specializate, cum este https://termene.ro/produs-raport-cip, care iti pune la dispozitie denumirea titularului de cont, data inregistrarii la CIP, seria si numarul instrumentului de plata reclamat, descrierea motivului de refuz (major sau minor) si institutia bancara care a declarat incidentul de plata.

Bilant contabil pe ultimii ani

Ministerul Finantelor Publice stocheaza intr-o baza de date centrale informatii privind inregistrarea contribuabililor persoane juridice si institutii publice, precum si declaratiile obligatiilor fiscale, bilanturile societatilor comerciale pe ultimii 6 ani si evidente operative privind obligatiile restante la bugetul de stat. Cunoasterea bilantului contabil pe ultimii ani este important pentru a analiza raportul dintre activul si pasivul actualilor si viitorilor parteneri de afaceri.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Informatiile pot fi obtinute prin solicitari adresate Ministerului Finantelor sau agentiilor din subordine, ori prin contractarea unei firme care se ocupa cu obtinerea acestor date.

Posibile litigii comerciale

Informatiile despre litigiile comerciale raman in arhiva tribunalului care a judecat respectivele cauze. Din acest motiv, este important sa stii localitatea in care firma de care te interesezi a avut eventuale litigii, pentru a te adresa instantei de judecata care a judecat speta. Din acest punct de vedere, solicitarea ajutorului unei firme care se ocupa cu obtinerea de informatii comerciale in baza datelor stocate de portalul instantelor de judecata poate fi de ajutor.

Cunoasterea istoricului unei firme cu care ai oportunitatea sa colaborezi este importanta pentru a evita eventuale surprize neplacute. Principala problema este neplata, care te poate pune in fata unui impas financiar. Dincolo de acest aspect, trebuie sa te gandesti la imaginea pe termen lung a afacerii tale, deoarece asocierea cu entitati neserioase iti poate aduce catalogarea intr-un grad de risc, cu consecintele de rigoare.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si