Înșelătorii în lanț cu ocazia Black Friday. Astăzi, hackerii au lovit din nou
Numărul înșelătoriilor online cresc din ce în ce mai rău, în fiecare an, mai ales în perioada în care se desfășoară Black Friday. Astfel, atacatorii cibernetici profită de viteza cu care facem acţiuni în mediul online și încearcă să înșele cât mai mulți consumatori.
Cea mai recentă acţiune de înșelătorie a acestora vizează identitatea brandului Dedeman, avertizează specialiştii Directoratului Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC), într-o postare pe pagina oficială de Facebook.
Mesajul transmis de către DNSC
"De obicei, în fiecare an, în perioada reducerilor de #BlackFriday şi a sărbătorilor de iarnă, atacatorii îşi intensifică tentativele de fraudare a utilizatorilor, profitând de viteza cu care facem acţiuni în mediul online(...)
În cazul prezentat în imagine, atacatorii copiază identitatea de brand Dedeman pentru a convinge potenţialele victime că este vorba despre o iniţiativă legitimă, însă dacă suntem atenţi la adresa de pe care soseşte acel mail, putem observa cu uşurinţă că este una
neoficială şi fără nicio legătură cu compania, de pe un domeniu .surf", precizează experţii în securitate cibernetică.
"Înainte de a face click, analizaţi cu atenţie link-urile provenite din surse cunoscute sau cele din mesaje suspecte venite de la contactele dumneavoastră, în care vi se cere să faceţi o acţiune fără prea multe explicaţii suplimentare. Verificaţi cu expeditorul trimiterea mesajului respectiv, atunci când nu sunteţi siguri!", recomandă DNSC.
Utilizatorii care se confruntă cu probleme de siguranţă în mediul online pot apela numărul de urgenţă call-center al DNSC (1911), dedicat raportării incidentelor de securitate cibernetică, sau se pot transmite sesizări la [email protected].
Companiile ale căror imagine a fost folosită pentru aceste înșelătorii
Momentan, această metodă de înșelătorie folosește imaginea de brand a unor companii precum Rompetrol, Profi Romania sau Compania Naţională Poşta Română, însă nu este exclus ca atacatorii să extindă numărul de organizații a căror identitate vizuală este folosită în atacuri.