Inteligența artificială, între riscuri și beneficii pentru sistemul educațional
În contextul în care progresele tehnologice în domeniul inteligenței artificiale generative se produc cu o viteză fără precedent, este util să ne amintim natura socială a educației și importanța consecventă a profesorilor.
Schimbul liber de idei prin munca în grupuri mici, râsetele care au loc în mod natural în clasă, ochii curioși și mâinile ridicate- toate acestea reflectă învățarea umană.
Profesorii, un element cheie în educație copiilor
Atunci când elementele sociale lipsesc sau sunt compromise, așa cum s-a întâmplat în timpul închiderii școlilor în timpul COVID-19, este dificil pentru acestea să ajute elevii să se implice și să învețe.
Atât cercetările, cât și experiența ne spun că, în majoritatea timpurilor și locurilor, educația a fost un proces social și interpersonal. Iar cadrele didactice sunt elementul fundamental al acestui proces. Pentru a spune mai simplu, profesorii sunt de neînlocuit, chiar și în epoca minunatelor chatbots.
Așadar, în loc să forțăm încă un instrument digital în programul deja încărcat al profesorilor, ce-ar fi dacă am folosi puterea inteligenței artificiale pentru a-i sprijini și, în același timp, pentru a le onora poziția centrală în educație? Într-o perioadă în care profesorii sunt epuizați, noile instrumente de inteligență artificială trebuie să îi ajute pe profesori să își elibereze timpul și să încurajeze relații profunde cu elevii.
În acest scop, un domeniu în care AI are un potențial extraordinar este dezvoltarea profesională a profesorilor.
În timp ce profesorii primesc în prezent numeroase forme de feedback cu privire la instruirea lor, nu toate sunt la fel de utile. În special, cercetările sugerează că profesorii apreciază și au nevoie de un feedback care să nu fie amenințător, oportun și demn de încredere. De exemplu, pun profesorii întrebări deschise care să stimuleze gândirea de nivel superior a elevilor? Profesorii îi implică în mod eficient pe elevii din toate mediile și nu doar pe unii dintre ei? Cadrele didactice au nevoie de oportunități de feedback cu privire la aceste subiecte și la alte subiecte pentru a reflecta
asupra punctelor lor forte, precum și asupra domeniilor care necesită îmbunătățiri, potrivit EdW.
Inteligența artificială îi poate ajuta pe profesorii să-și îmbunătățească metodele de predare
Cu toate acestea, nu este ușor să le oferim profesorilor un feedback de înaltă calitate. Formarea evaluatorilor și plata acestora pentru a vizita sălile de clasă consumă foarte mult timp și resurse. În practică, directorii, care sunt deja lipsiți de timp, trebuie adesea să intervină și să facă vizite în clasă.
Dar directorii au tendința de a fi prea generoși în comentariile privind instruirea unui profesor, nereușind să furnizeze informațiile necesare pentru ca profesorii să facă îmbunătățiri semnificative. În medie, cadrele didactice din școlile publice din SUA primesc feedback din partea îndrumătorilor și a directorilor doar o dată sau de două ori pe an, o frecvență prea mică pentru a sprijini dezvoltarea profesională a cadrelor didactice.
Imaginați-vă o lume în care am putea valorifica puterea inteligenței artificiale pentru a le oferi profesorilor un feedback automat și valoros. Un profesor care termină o lecție ar încărca o înregistrare audio pe un sistem de stocare securizat. Un algoritm de inteligență artificială ar analiza rapid înregistrarea audio și le-ar oferi profesorilor informații despre predarea lor. Feedback-ul ar putea varia de la ceva simplu, cum ar fi raportul dintre elev și profesor, până la strategii de predare complexe, cum ar fi cât de des profesorul ia în considerare ideile elevilor.
Profesorii pot alege cât de des doresc acest feedback pentru a permite ajustarea imediată și îmbunătățirea continuă.
M-Powering Teachers folosește procesarea limbajului natural, o ramură a inteligenței artificiale care folosește computerele pentru a interpreta limbajul uman și poate analiza aspectul verbal al instruirii în clasă și apoi să ofere feedback profesorilor. Deoarece întregul proces necesită puține intervenții umane, acesta are potențialul de a reduce semnificativ costurile și de a crește frecvența ciclurilor de feedback.
În cadrul abordării M-Powering Teachers, profesorii dețin un control mai mare asupra propriei lor dezvoltări profesionale. Aceștia pot primi feedback la cerere, direcționat, după fiecare oră pe care o predau. Aceștia pot utiliza acest feedback pentru a identifica ce trebuie să îmbunătățească și pentru a-și monitoriza propriul progres. Directorii și consilierii își pot concentra apoi eforturile pentru a-i ajuta pe profesori să înțeleagă informațiile furnizate și să identifice strategii de îmbunătățire.
Pe măsură ce ne îndreptăm spre un viitor în care inteligența artificială va avea un impact puternic asupra predării și învățării, să nu uităm natura interpersonală a educației. Inteligența artificială, atunci când este folosită bine, nu ar înlocui profesorii, ci mai degrabă le-ar da posibilitatea de a construi relații mai puternice cu elevii lor. După cum știm acum, aceste relații mai puternice sunt susceptibile să se traducă în experiențe mai bune în clasă și într-o învățare îmbunătățită.