Ecaterina Andronescu, ministrul Educației, a decis că învățământul trebuie reformat. Din temelii chiar, având în vedere schimbările tehnologiei din ultimii ani, accesul facil la informații prin intermediul Internetului. În plus, schimbarea mentalității elevilor, consideră Ecaterina Andronescu, trebuie să aducă o schimbare și în sistemul de susținere al Bacalaureatului.
De altfel, schimbările pe care le va aduce legea vin după ce, ani la rândul, a observat că sistemul produce din ce în ce mai puțină performanță.
Ce spune Ecaterina Andronescu despre Evaluarea Națională
”Prin școală trebuie să trecem toți, școala înseamnă devenirea noastră”, sunt cuvintele pe care Ecaterina Andronescu le repetă ca pe o adevărată litanie. Iar pentru asta, consideră ministrul, elevii trebuie încurajați să participe la examene. ”Subiectele de la Evaluarea Națională au fost făcute de profesori de gimnaziu pentru că ei percep mult mai bine generația. Generația pe care o avem acum în școli este total diferită de cele de dinainte. Este o generație pentru care cu greu găsim exact modalitățile de a o defini. Este generația care s-a născut cu IT-ul în ADN. Are alte așteptări, are alte achiziții anterioare celor care vin prin școală, și prin urmare cred că noi avem obligația de a ne adapta. În istoria ultimilor ani rezultatele nu sunt unele care să fie liniștitoare. De exemplu, anul trecut au fost înscriși 174.000 de elevi, s-au prezentat la examen 142.000 de elevi și din aceștia nu au luat 5 la matematică 55.000. Ca urmare, am atras atenția profesorilor, elevilor, părinților, chiar din luna noiembrie să fie deschiși la ceea ce numim pregătirea remedială. Aștept să fie rezultatele care măcar să îi mulțumească pe ei și pe părinții lor și să nu ne mai întoarcem la rezultatele de anul trecut care au fost total nemulțumitoare. Față de cei care se înscriu cei prezenți efectiv sunt mai puțini. Ceea ce înseamnă că poate o parte dintre profesori nu îi încurajează să intre în examentul de Evaluare Națională. Sau îi descurajează prin corijențe care se trec în lunile iulie sau august. Se numește fenomenul Brăila... Sperăm să nu mai înregistrăm asemenea decalaje. Adică, cel care merită să treacă și să nu rămână corijent, trebuie să treacă și să să înscrie la Evaluare, Evaluarea poate să îl ducă lșa școala profesională sau la liceu, dar să termine gimnaziul. Vom încerca să urmărim și noi puțin mai atent acest fenomen pentru că le vom cere să vedem numărul de corijențe din anii anteriori, să vedem dacă a fost un accent special pe care profesorii l-au pus... Din 2011 pană acum s-au strâng aproximativ 700.000 de absolvenți, tineri acum, care nu au luat Bac. Dar dacă încercăm să îi găsim în piața muncii, o să constatăm că nu îi găsim... Ceea ce înseamnă că ei, probabil, au plecat din țară și funcționează ca și muncitori necalificați, fie în agricultură, fie în alte zone industriale. Acesta a fost și motivul, justificarea noastră, atunci când am încercat să orientăm cifra de școlarizare în creștere înspre școlile profesionale, să învețe o meserie”, a mai explicat, în exclusivitate pentru stirilekanald.ro, Ecaterina Andronescu.