Liceenii vor eliminarea Bacalaureatului! „Elevii sunt învățați să tocească, nu să și înțeleagă ce li se predă”
Asociația Elevilor din Constanța s-a arătat nemulțumită de modul în care elevii clasei a XII-a sunt evaluați, spunând că examenul de Bacalaureat ar trebui desființat și că sistemul de învățământ liceal trebuie modificat.
Author: Maria Stiuca miercuri 13 martie 2024 , 17:11
Săptămâna trecută a avut loc simularea pentru examenul de Bacalaureat 2024. Astfel, Asociația Elevilor din Constanța a arătat că liceenii sunt dezamăgiți de subiectele primite, numindu-le „ineficiente”. De asemenea, asociația a mai menționat că și profesorii încearcă să înțeleagă noul mod de corectare digitală a examenelor.
„Examenul de Bacalaureat a ajuns o mare îngrijorare pentru toți elevii. În timpul liceului, elevii sunt învățați să tocească, nu să și înțeleagă ce li se predă, iar după examen tot ce au memorat va fi uitat, acesta nefiind folositor pentru viitorul lor. Elevii ajung să învețe doar ca să ia examenul și să scape de o grijă, nu ca să își testeze cunoștințele, deoarece acesta nu face asta"
, a menționat Asociația Elevilor din Constanța, potrivit Antena 3 CNN.
În același timp, liceenii au mai spus că reprezentanții Parlamentului nu au luat în serios acest examen și că au adăugat tot felul de discipline „exotice” pentru elevi.
"În trecut, Ministerul Educației a echivalat probele examenului cu rezultatele dobândite în liceu, astfel i-am văzut inutilitatea, chiar din partea reprezentanților educației. Din păcate, în România a crescut rata analfabeților funcționali. 42% dintre elevii din țară nu pot interpreta o informație și nu pot avea propriile idei, din cauza faptului că au fost învățați să tocească pentru a trece de un examen”, a mai menționat Asociația.
AEC: „Examenul de Bacalaureat este inutil”
Elevii asociației mai sunt de părere că „examenul de Bacalaureat este inutil” și că „nu testează adecvat competențele reale ale elevilor”.
„Solicităm crearea unei comisii de experți care să regândească parcursul liceal, astfel încât cunoștințele elevilor să fie cu adevărat testate, nu capacitatea de a memora",
a mai spus AEC.
În același timp, în legătură cu examenul de BAC, elevii spun că „nu știm ce vrem cu el, ci doar ne-am obișnuit să îl dăm în fiecare an, fără vreun scop sau beneficiu”.
„Este total absurd ca o țară membră Uniunii Europene să rămână într-o continuă buclă temporală! Suntem în anul 2024, iar elevii încă sunt forțați să învețe comentarii kilometrice ale operelor literare din anii 1800, pe care oricum le uită după ce ies din sala de examen",