Comandăm tot mai des mâncare, dar nu prea mai are cine să ne-o aducă acasă. Pe piață este o criză de livratori. Companiile se întrec în oferte și bonusuri ca să atragă personal, iar livratorii migrează de la o firmă la alta în căutarea unui câştig mai bun. Din acest motiv, mulți au adus angajați de pe alte continente.
Livratorii străini- în locul românilor
În trafic întâlnim tot mai des livratori. Pe bicicletă sau scuter, aceștia străbat orașele în lung și-n lat, zi de zi, iar câștigurile nu sunt de trecut cu vederea.
Un curier livrează o comandă la fiecare 24 de minute. În ultimii trei ani, numărul comenzilor pentru mâncare a crescut de 15 ori. Piața a explodat, iar curierii abia mai pot face față cererii.
Așa că unele companii s-au reorinetat şi aduc forță de muncă tocmai din Asia.
Georgiana Grimm, reporter Kanal D ne informează cu privire la această situație:
„- De unde ești?
Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
- Pakistan. Muncesc în România ca să îmi sprijin familia de acasă, fratele, mama. Am venit aici cu ajutorul unei agenții din Sri Lanka. Am semnat un contract pe doi ani”.
Între patroni se dă o adevărată luptă în atragerea unor noi angajați.
Citește și: VIDEO- Cafeaua în oraș în România, un lux. Băutura costă mai mult decât în țări precum Spania sau Italia
Ce spun specialiștii în livrări?
Cristian Grozea, CEO Companie Software Servicii de Livrare explică: „Curierii preferă să meargă către compania care le oferă cea mai avantajoasă schemă de bonusare”.
Firmele promit venituri de până la 8.000 de lei lunar. Pe site-urile de anunțuri am găsit o companie care oferă ca bonus de angajare 1.200 de lei.
Training plătit, petreceri și evenimente, vouchere și cadouri- cu astfel de lucruri încearcă firmele să atragă curieri.
Și chiar funcționează. Livratorii migrează des la o companie la alta. Dacă această criză nu se va rezolva prea curând, costurile de livrare vor exploda.
„Un burger costă 40 de lei. Clientul final nu e dispus să pltăească mai mult de 5 lei pe comandă, dar pe companie o costă 30 de lei livrarea”, a adăugat Cristian Grozea.
Pentru ca prețul transportului plătit de consumatori să nu se tripleze, este nevoie de o creștere a numărului de curieri, dar și de optimizarea livrărilor, astfel încât comenzile plasate din aceeași zonă să
fie atribuite unui singur livrator.
Citește și: Controale la pensiunile din stațiunile montane. Inspectorii au găsit mâncare depozitată lângă vasul de toaletă