Luna decembrie, luna cadourile. Trucurile comerciantilor prin care ne conving sa cumparam mai mult
Trăim pe datorie, dar în decembrie ne deschidem larg pungile! Cum e posibil aşa ceva? Comercianţii au trucurile lor prin care ne conving să umplem coşurile până la refuz. Cum putem supravieţui în luna cheltuielilor aflăm din rubrica ştirilor Kanal D "Cât te costă?"! ##VIDEO37361##
"Urmeaza clipe teribil de grele pentru portofelul nostru. In luna decembrie suntem sub asediu! Si nu e nicio gluma aici!"
Gradul de supraindatorare a gospodariilor din Romania a ajuns la 70 la suta din venituri. Iata de la ce informatii socante pornim astazi...
COSTEL STANCIU, PRESEDINTE APC ROMANIA: Romanii traiesc pe datorie. Se imprumuta foarte mult la banci, nu tin cont ca dobanzile sunt foarte mari, iar pe termen lung povara fiscala va fi si mai mare!
In luna decembrie incepe vanatoarea de bani.
Vanatul se ascunde in portofelul nostru, iar comerciantii au armele de marketing incarcate!
Vi se poare exagerata comparatia cu vanatoarea? Nici vorba. In luna decembrie, tehnicile de marketing explodeaza pentru ca vanatul, adica banii dumneavoastra, sa cada cat mai usor in plasa!
Asadar, totul se rezuma la preturi. Cat costa, e intrebarea de pe buzele tuturor!
Iar in functie de aceste tarife, fiecare mai taie cate o bucata din bugetul nostru.
Sa nu-i lasam chiar atata de usor!
Nu ne fura nimeni banii din buzunar, si totusi ei dispar. Aici intervin tehnicile de marketing pe care fiecare dintre noi trebuie sa le recunoasca. Nu-i nimic ilegal, doar ca putina atentie nu strica.
Iata, spre exemplu, preturile cu 99 in coada. In momentul in care vezi un astfel de tarif, ai tendinta sa rotunjesti, dar in jos. Cumva, atentia iti este atrasa doar de primele cifre! Dar oricum ai privi problema, 0,99 inseamna aproape un leu.
Mereu in plus, nu in minus!
Preturile extreme, asezate unul langa altul constituie o alta tactica. Precum cele 2 geci. Una de 949 de lei, alta de 379. Cumva, cea din urma pare brusc o super-oferta, prin aceasta alaturare de preturi!
In primul rand, nu trebuie sa ne tenteze aceste oferte care apar la tot pasul si care ne creeaza acea impresie falsa ca am face economii, ca ni s-ar oferi ceva in plus.
Nu exista asa ceva!
Formulari de felul "oferta limitata" sau "redusa " constituie o alta metoda de presare. Nu cumperi acum, pierzi ocazia! Uite-asa se face ca umplem cosul, chiar si cu ce nu avem nevoie.
Mancare, bautura, electronice, cadouri. Fiecare comerciant vrea o bucata cat mai mare din bugetul dumneavoastra. Care sunt nevoile reale, aici e cheia pentru a evita rispipa!
Lista de cumparaturi este vitala.
Am tot repetat asta la "Cat te costa?" insa nu strica sa o spunem din nou. Puneti pe foaie bugetul, nevoile si faceti cumparaturile in functie de acestea!
Nu va aruncati la prima super-oferta care va iese in cale. Cei de la Consiliul Concurentei au facut un prim pas pentru a ne usura munca. www.monitorulpreturilor.info este o incercare timida de a compara preturile, direct pe internet. Momentan se rezuma doar la Bucuresti si Ilfov, pe un numar redus de produse.
BOGDAN CHIRITOIU, PRESEDINTE CONSILIUL CONCURENTEI: Trebuia sa mergi din magazin in magazin sa comapri preturile. E mult mai simplu sa o faci de la tine de la birou sau de la tine de-acasa. Deci, se economiseste timpul!
Chiar daca monitorul preturilor sontacaie si lasa de dorit, exista solutii pe care le putem aplica si noi.
Cumparati un cadou de valoare, spre exemplu un televizor pentru cineva drag? Preturile difera chiar si cu 200 de lei intre magazine, la acelasi model.
Fie faceti mai multe drumuri, fie folositi paginile de internet private care compara deja preturile la produsele electrocasnice.