Un nou scandal medical s-a declanșat la Iași, după ce un pacient cu dizabilități s-a plâns de tratamente necorespunzătoare în momentul în care a ajuns la Unitatea de Primiri Urgențe de la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași. Vlad Mardare a decis să-și facă publică povestea, condamnând comportamentul medicilor și al personalului auxiliar, care nu i-ar fi oferit susținerea medicală de care avea nevoie în contextul în care avea dureri mari în zona coloanei.

După un timp petrecut în unitatea spitalicească, a decis să plece acasă fix așa cum a venit.

Punctul de vedere al Prof. dr. Diana Cimpoeșu, coordonator UPU-SMURD Iași, nu a întârziat să apară. La rândul său, aceasta a precizat că Vlad Mardare, de fiecare dată când se prezintă la UPU, are o atitudine recalcitrantă, de constantă nemulțumire. În replică, pacientul cu dizabilități a ținut să explice pe larg ce l-a adus, de fapt, în situația în care să aibă o atitudine de așa natură.

Pacient cu dizabilități, nemulțumit de comportamentul medicilor de la Spitalul Clinic Județean de Urgență din Iași

În data de 23 august, vineri, Vlad Mardare a ajuns din nou la Spitalul Clinic de Urgență „Prof. Dr. Nicolae Oblu” Iași, de acolo de unde a plecat după câteva ore în aceeași stare în care venise, semnând pe propria răspundere, pentru că nu a fost tratat de medici, cu mențiunea „fără absolut nicio stimă”.

„Da, am fost recalcitrant! Dar în sensul de încăpățânat! M-am încăpățânat în a cere ca drepturile fundamentale să-mi fie respectate. Da, am refuzat să tac atunci când un asistent de la UPU mi-a propus, într-un context similar, să mă ducă la un hotel dacă nu-mi convine targa de acolo. Nu am tăcut nici când un medic rezident a râs la acea remarcă jignitoare, pentru ca mai apoi să noteze în fișa mea că sunt «recalcitrant».

Este de menționat că toți ceilalți medici care m-au consultat la acea dată au consemnat că am fost un «pacient cooperant». Da, am refuzat să tac și atunci când un infirmier m-a împins, cu aceeași ocazie, împotriva voinței mele, într-o cameră infectă, încețoșată, de un miros pestilențial, pe care cei de la UPU o numesc Staționar. Singurul pat care mi s-a oferit a fost în acel Staționar, acea cameră infectă, fără aerisire corespunzătoare, cu un miros fetid, în care sunt puși, de obicei, suspecții de TBC, persoane cu cangrene sau oamenii străzii. Când am spus aceste adevăruri în camera unde mi s-a făcut semi-anamneza, doctorii și asistenții au fost înghiţiţi de tăcere! Am fost așezat într-un fotoliu rulant al UPU-ului, de unde am fost ridicat, pus pe scaunul meu și mutat lângă un aparat de aer condiționat, în condițiile în care tocmai îi spusesem medicului că am frisoane! Dorind, totuși, să fac consultul ecografic și cel chirurgical, am cerut, din nou, măcar un fotoliu rulant de același gen. Cererea mea a fost întâmpinată cu tăcere din partea medicilor și cu un răspuns tăios din partea asistentului coordonator. Abia atunci am decis să plec”, a declarat Vlad Mardare, conform BZI.ro.

Vlad Mardare, pacient nemulțumit la Clinic Județean de Urgență „Sf. Spiridon” Iași: „Comportamentul unor medici, care nu fac nimic pentru a ameliora suferința pacienților, nu este demn de respect.”

„Comportamentul unor medici, care nu fac nimic pentru a ameliora suferința pacienților, nu este demn de respect. Nu mi s-au cerut mulțumiri. Cred că am fost greșit înțeles. Am spus sau am încercat să spun că medicul a ținut să sublinieze – în timp ce durerea îmi tăia corpul, iar picioarele îmi săreau necontrolat din cauza spasmelor – că nimeni nu vine să mulțumească după ce este tratat la UPU. Da, am încheiat cu aceste cuvinte. Înainte de a le scrie, m-am întrebat, în sinea mea, dacă comportamentul unor oameni care asistă pasiv la suferința semenilor sau chiar o agravează, poate fi vreodată demn de respect, indiferent de context. Îmi permit să vă reamintesc că am cerut de trei ori să mi se curețe un dispozitiv medical, fără succes! Mă întreb de ce aceia de la UPU nu au luat în considerare faptul că am stat trei ore pe același scaun la UPU Neuro, așteptând o ambulanță? Le-am menționat acest aspect de nenumărate ori! Consider că este un nonsens să facem referire la trimiteri de la medicul de familie, în contextul în care pacientul ajunge la Urgențe. Va fi greu, dar am să-l rog pe medicul de familie să-mi spună exact câte trimiteri mi-a dat în ultima perioadă. Deocamdată, vă trimit atașat doar pe cele pe care le-am luat astăzi, dimineață. Dacă vă hotărâți să le publicați, vă rog să cenzurați informațiile confidențiale”, a explicat Vlad Mardare.

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Citește și: VIDEO Hezbollah a lansat sute de rachete în Israel! Atacurile continuă din ambele tabere

Punctul de vedere al Prof. dr. Diana Cimpoeșu

Prof. dr. Diana Cimpoeșu, coordonator UPU-SMURD Iași, a ținut să menționeze că nemulțumirile lui Vlad Mardare nu sunt deloc noi și că, în urma numeroaselor solicitări la 112, a avut de-a lungul timpului un comportament constant de nemulțumire, refuzând chiar consultarea și investigațiile în data de 16.08, atunci când s-a lovit când a încercat să se mute din pat în scaunul cu rotile. De asemenea, a punctat faptul că pacientul are și un diagnostic psihiatric.

„Traumatismul pentru care a venit în 23 august se întâmplase în urmă cu șapte zile. A fost și atunci în UPU, pe data de 16.08, în etilism acut și a refuzat consult, investigații, recoltare de analize și a solicitat ambulanța să-l ducă la domiciliu. Pacientul are un diagnostic psihiatric stabilit de medicii specialiști. Pacientul Mardare are multiple solicitări la 112, solicită pompierii pentru a-l coborî și, ulterior, a-l urca la etajul 4, unde locuiește. A făcut nenumărate reclamații pentru modul în care a fost transportat, este agresiv verbal cu personalul. Așteptăm un articol despre cum ar fi normal să se comporte pacienții cu echipele medicale și paramedicii. Într-o perioadă în care medicii sunt, iarăși, denigrați, așteptăm o atitudine corectă și ne bucurăm că 99% dintre pacienții noștri sunt mulțumiți!”, a transmis prof. dr. Diana Cimpoeșu, conform aceleiași surse.

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Citește și: A renunțat la meseria de asistentă medicală pentru a găti și a devenit celebră în Marea Britanie. Cu ce preparate românești i-a cucerit Oana pe englezi: "Am făcut 1.600 de lire în două zile”


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si