Acesta a comunicat că documentația tehnică necesară pentru lucrările de intervenție menite să îmbunătățească serviciile de transport călători cu metroul pe cea mai aglomerată magistrală a fost avizată în cadrul Consiliului Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.
Magistrala M2, care traversează capitala de la sud la nord, parcurgând traseul de la Șoseaua Berceni la Bulevardul Dimitrie Pompeiu, însumând 18,68 km și 14 stații, va beneficia de diverse îmbunătățiri.
Acestea includ măsuri precum creșterea vitezei de circulație, sporirea frecvenței de operare, reducerea duratei de călătorie, scăderea cheltuielilor de operare și întreținere, precum și înlocuirea infrastructurii existente, cum ar fi șinele și traversa.
Printre detaliile specifice ale lucrărilor propuse se numără schimbarea șinei cu o versiune mai modernă, înlocuirea traverselor cu blocheți independenți, reducerea zgomotelor și vibrațiilor prin adoptarea unor prinderi elastice de tip fastclip, refacerea impermeabilizării structurii subterane, schimbarea fundației căii de rulare pe beton în anumite secțiuni și înlocuirea sau modernizarea unor componente vechi.
Iată lista completă a lucrărilor care vor fi efectuate:
- înlocuirea totală sau parțială (după caz) a prismei de piatră spartă, în cazul fundației pe balast a căii de rulare
- înlocuirea instalațiilor complexe care au durata de viață depășită și aducerea acestora la nivelul reglementărilor tehnice în concordanță cu cerințele fundamentale de calitate
Cât costă modernizarea magistralei de metrou M2 Berceni- Pipera
Peronul unei statii de metrou.
[Sursa foto: PixaBay]
Valoarea totală a investiției este estimată la 986.582.000
lei, iar finanțarea provine din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027, și din bugetul de stat. Secretarul de Stat a subliniat că s-au obținut deja certificatul de urbanism și acordurile necesare, iar durata proiectului este planificată să fie de 48 de luni.
Urmează ca indicatorii tehnico-economici să fie aprobați prin Hotărâre de Guvern, iar licitația pentru execuția lucrărilor să fie demarată în curând.
"Așa cum am susținut de fiecare dată, cheia descongestionării traficului în regiunea București-Ilfov și a marilor orașe constă în integrarea infrastructurii de transport cu sistemul de transport călători (tren, metrou, tramvai, autobuz), iar
conceptul de intermodalitate permite utilizarea mai multor tipuri de transport al călătorilor într-o călătorie, îmbunătățind astfel eficiența și timpul parcursului", a declarat Irinel Ionel Scrioșteanu, Secretar de Stat la ministerul Transporturilor.