In articol:
- În doar 20% din autobuzele care sunt dotate cu aer condiționat acesta funcționează
- Nu există componentele necesare pentru ca aerul condiționat să funcționeze
La orele prânzului, în Capitală, termometrele indică 31 de grade, iar autobuzele și tramvaiele se transformă în adevărate cuptoare.
În doar 20% din autobuzele care sunt dotate cu aer condiționat acesta funcționează
În teorie, acest vehicul are aer condiționat, în realitate: abia poți respira înăuntru.
Să nimerești un mijloc de transport în comun cu aer condiționat este o adevărată loterie.
Citeste si: Primăria Capitalei va plăti eșalonat datoria către familia Constanda. Cât va dura întregul proces
Din cele 1.500 de autobuze din parcul STB, doar o treime sunt dotate cu astfel de aparate, însă funcționează doar în 20% dintre acestea.
Și șoferii suferă, pentru că sunt obligați să îndure 8 ore pe zi acest calvar.
Nu există componentele necesare pentru ca aerul condiționat să funcționeze
Situația este și mai gravă în cazul tramvaielor. Din cele aproape 500 de tramvaie, doar în 21 călătorii circulă în condiții decente, vara.
Constrânși de împrejurări, oamenii au devenit creativi.
Citeste si: Românii primesc refugiații ucraineni care au fost dați afară din hotelurile din Bulgaria
Această doamnă și-a cumpărat un ventilator care se conectează la telefon ca să poată face față căldurii insuportabile.
"Curg apele pe noi, transpirația, si mai mult ce sa spun?"
"E groaznic, deci eu merg cu tramvaiul foarte des si este cumplit."
Citeste si: Două persoane au fost rănite după ce o ambulanță și un autoturism s-au izbit
Valer Ciobanescu, liderul de sindicat: "Nu există din această cauză freon, nu există compresoare, multe componente ce intră în sistemul acesta de climatizare.
Ca să vedeți de râsu, plânsu, dacă ar fi bani astăzi, mâine nu vor putea achiziționa că trebuie freon. Trece o vară până vine freonu."
Potrivit datelor STB, 500 de călătorii sunt validate anual, în mijloacele de transport în comun din capitală.