UPDATE: Cu privire la amenda aplicată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor în cazul filmării de la Odorheiu Secuiesc din data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite următoarele precizări:
În cursul zilei de 1 septembrie 2017, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Miercurea Ciuc au realizat un control la unitatea Grill din cadrul magazinului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, verificând termenele şi condiţiile de depozitare ale produselor şi au adresat angajatelor unităţii întrebări legate de meniuri, procedura de servire, specificul preparatelor.
La finalul acestei vizite de lucru, din data de 01.09.2017, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Miercurea Ciuc au acordat o sancţiune în suma de 10.000 lei, conform procesului verbal nr. 0844623 din 01.09.2017. Procesul verbal specifică foarte clar faptul că amenda a fost dată în baza materialului video din data de 31.08.2017 care circulă pe internet şi nu are la bază un alt incident similar petrecut în ziua vizitei A.N.P.C.
Referitor la informaţia apăruta pe diverse canale media cu privire la o amendă acordată Kaufland Romania în anul 2015 pentru „reclame şi pliante realizate exclusiv in limba maghiară”, menţionăm ca această amendă nu există.
Autoritatea pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a amendat cu 10.000 de lei hipermarket-ul din Odorheiu Secuiesc. Intrebat cum angajeaza vanzatori care nu vorbesc limba romana, managerul hypermarketului ar fi raspus: „Nu le cerem limba romana, ar fi discriminare”.
Dezvaluirea a fost facuta de Directorul Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Brasov, Sorin Susanu,
„Comisarii care au fost in control sunt de la Protectia Consumatorului Harghita, pentru ca ei au competenta in Odorheiu Secuiesc si sunt etnici maghiari. Am vorbit cu unul dintre ei care a zis ca nu i se pare normal ce se intampla, cu toate ca e etnic maghiar. Intr-adevar vanzatoarea nu stia limba romana.