Close sidebar
Close sidebar

Managerul magazinului din Odorheiu Secuiesc, declaratie socanta: "Cunoasterea limbii romane nu e o conditie pentru angajare, deoarece ar fi discriminare”

Scandalul in jurul hipermarketului din Odorheiu Secuiesc, unde vanzatoarea a refuzat sa serveasca un client care a vorbit limba romana, ia amploare.

A.C.,


DISTRIBUIE
acest articol

UPDATE: Cu privire la amenda aplicată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor în cazul filmării de la Odorheiu Secuiesc din data de 31 august 2017, compania Kaufland România transmite următoarele precizări:

În cursul zilei de 1 septembrie 2017, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Miercurea Ciuc au realizat un control la unitatea Grill din cadrul magazinului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, verificând termenele şi condiţiile de depozitare ale produselor şi au adresat angajatelor unităţii întrebări legate de meniuri, procedura de servire, specificul preparatelor.

La finalul acestei vizite de lucru, din data de 01.09.2017, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Miercurea Ciuc au acordat o sancţiune în suma de 10.000 lei, conform procesului verbal nr. 0844623 din 01.09.2017. Procesul verbal specifică foarte clar faptul că amenda a fost dată în baza materialului video din data de 31.08.2017 care circulă pe internet şi nu are la bază un alt incident similar petrecut în ziua vizitei A.N.P.C.

la unitatea Grill Kaufland.

Citeste si: S-a aflat de ce boală suferă Florin Salam. Motivul pentru care artistul refuză să fie operat de medici: „Nu sunt vești bune”- kanald.ro

Citeste si: Concedieri masive. Angajații care rămân fără loc de muncă la început de an. Posturile, reduse cu 24%- wowbiz.ro

Citeste si: După ce orașele le-au fost luate cu asalt de americani, italienii s-au prins că pot cumpăra și ei case de 1 euro: „Am fost orbi”- antena3.ro

Referitor la informaţia apăruta pe diverse canale media cu privire la o amendă acordată Kaufland Romania în anul 2015 pentru „reclame şi pliante realizate exclusiv in limba maghiară”, menţionăm ca această amendă nu există.
 

Autoritatea pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a amendat cu 10.000 de lei hipermarket-ul din Odorheiu Secuiesc. Intrebat cum angajeaza vanzatori care nu vorbesc limba romana, managerul hypermarketului ar fi raspus: „Nu le cerem limba romana, ar fi discriminare”.

Dezvaluirea a fost facuta de Directorul Comisariatului Regional pentru Protectia Consumatorilor Brasov, Sorin Susanu,

„Comisarii care au fost in control sunt de la Protectia Consumatorului Harghita, pentru ca ei au competenta in Odorheiu Secuiesc si sunt etnici maghiari. Am vorbit cu unul dintre ei care a zis ca nu i se pare normal ce se intampla, cu toate ca e etnic maghiar. Intr-adevar vanzatoarea nu stia limba romana.

Nu este aceeasi vanzatoare cu cea care apare in filmarea de pe YouTube. Aceasta angajata chiar nu stia limba romana. Daca cea din filmare poate ca simula, nu am de unde sa stiu, aceasta chiar nu stia. Asta mi-au spus inspectorii. Si cand a venit directorul magazinului se putea vedea ca ea chiar nu stie limba romana”. Atunci, inspectorii l-au intrebat pemanager: „Cum puteti angaja pe cineva pe vanzari care nu stie limba romana?”. „El a raspuns atunci ca nu poate cere cunoasterea limbii romane ca o conditie pentru angajare, deoarece ar fi discriminare”, a declarant acesta pentru Adevarul.

 

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI