In articol:
- Premierul a venit cu o solicitare pentru Ligia Deca
- Testele PISA au scos la iveală situația dezastruoasă din învățământ
Vineri, în urma rezultatelor testelor PISA, Marcel Ciolacu i-a solicitat în timpul ședinței de Guvern, ministrului Educației, Ligia Deca, să vină cu soluții în ceea ce privește criteriile de performanță în învățământ.
Premierul a venit cu o solicitare pentru Ligia Deca
”Vă anunţ că în acest weekend vom lucra împreună pe proiectul de buget pe 2024, unde investiţiile reprezintă fundamentul viziunii noastre de dezvoltare economică. De asemenea, va exista cea mai mare alocare bugetară din istorie pentru Educaţie, ca să fie clar pentru toată lumea”, a
De asemenea, Marcel Ciolacu a venit cu o solicitare către ministrul Educației, în urma rezultatelor de la testele PISA.
”După rezultatele României la testele PISA, îi cer doamnei ministru Deca să vină cu soluţii privind criteriile de performanţă în învăţământ. Orice cheltuială trebuie însoţită şi de o reformă şi să aibă ca rezultat performanţa! Nu ne putem aştepta ca, doar mărind salariile, să se întâmple o minune! Pentru că nu se va întâmpla! Aşadar, trebuie introduse criterii de perfomanţă în funcţie
Citește și: VIDEO- Testele PISA, rezultate dezastruoase. Jumătate dintre elevii din România sunt analfabeți
Testele PISA au scos la iveală situația dezastruoasă din învățământ
Situația nu este tocmai una bună. Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a publicat rezultatele „Programme for International Student Assessment” (PISA) 2022.
Potrivit rezultatelor, România este la un nivel asemănător cu țări precum: Serbia, Emiratele Arabe Unite, Grecia (țară UE situată imediat deasupra României, cu medii de 430-441 de puncte), Kazahstan, Mongolia, Bulgaria, Moldova, a scris EduPedu.ro
De asemenea, la nivelul OCDE, 16,4% dintre elevi au obținut în medie rezultate sub nivelul 2 la toate cele trei domenii, potrivit Hotnews.ro
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Acest lucru înseamnă că se încadrează la nivelul analfabetismului funcțional. În România ponderea acestora este de 33,2%.
În comunicatul de presă publicat însă de Ministerul Educației nu există nicio referire la aceste scoruri negative, în timp ce ministrul Educației, Ligia Deca, a susținut că „ una dintre concluziile raportului PISA 2022 este că avem un sistem de educație rezilient și că, prin măsurile luate, am reușit să limităm efectele pandemiei”.