Trebuie conduse doar în zilele cu vreme bună, au neapărat nevoie de un garaj și sunt extrem de greu de găsit. Tocmai asta îi atrage pe colecționari la cele mai rare mașini din lume pentru că șansa unei astfel de achiziții poate apărea doar o dată în viață.
Maşinile de epocă au rămas principala atracţie
Sebastian Peterca este unul dintre iubitorii de mașini retro, din Iași, și are în colecție cinci bijuterii pe patru roți.
Cel mai vechi autoturism pe care îl deține este un MG, fabricat în anul 1952, pe care l-a cumpărat în urmă cu 9 ani, din America, și pentru care a plătit 16.000 de euro.
Sebastian Peterca, colecționar: ”Este un exemplar destul de rar pentru că firma care producea aceste autoturisme era o firmă mică și producea 800-1.000 de automobile pe an, toate acestea erau făcute manual.”
Pe lângă faptul că sunt greu de găsit, întreținerea acestor mașini este costisitoare pentru că piesele de schimb sunt pe cale de dispariție și se găsesc doar peste ocean. Pot fi, însă, o investiție extrem de profitabilă, spun colecționarii, pentru că valoarea lor crește de la un an la altul.
Mașinile de ecopă, cea mai bună investiție
Gabriel Gărleanu, colecționar: ”În medie, creșterea e de undeva de 10%, deci este o investiție destul de bună, clar mai bună decât banca, dar sunt modele la care creșterea poate să fie
și de 100% într-un an.”
Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Una dintre mașinile din colecția lui Gabriel Gârleanu este un Jaguar E Type, fabricat în 1971. Este în stare perfectă de funcționare și valorează acum peste 80.000 de euro.
Gabriel Gărleanu, colecționar: ”Eu am cumpărat-o din SUA, de la o fostă cântăreață de muzică country, Jeff Williams, am reușit să o fac să funcționeze.”
Doar 2.000 de astfel de mașini mai există în întreaga lume.
Proprietarul a avut nevoie de doi ani pentru restaurare din cauză că piesele de schimb se găsesc greu și sunt foarte scumpe.
Toate aceste bijuterii pe patru roți sunt funcționale, așa că îi poartă pe pasionați nu doar într-o călătorie în timp, ci și într-una cât se poate de actuală, pe șosele.