Mecanicul de locomotivă care a provocat accidentul feroviar de la Fetești, reținut
Mecanicul de locomotivă care, aflat sub influenţa alcoolului, a provocat coliziunea între două trenuri de marfă în triajul staţiei CFR Feteşti a fost reţinut, a anunţat, joi, Inspectoratul de Poliţie Judeţean (IPJ) Ialomiţa.
Un tren de marfă aparţinând unei societăţi comerciale, care avea în compunere 41 de vagoane încărcate cu fier vechi şi care se deplasa pe ruta Craiova- Constanţa Port, a intrat în staţia Feteşti pe firul 2, intrând în coliziune cu un alt tren de marfă staţionat la aceeaşi linie. Mecanicul primului tren se afla sub influența băuturilor alcoolice.
Mecanicul de tren, propus pentru arestare 30 de zile
"Faţă de cel în cauză, poliţiştii de la transporturi au dispus reţinerea pentru 24 de ore, acesta fiind introdus în arestul IPJ Ialomiţa, urmând ca la data de 30 iulie 2021 faţă de acesta să se propună Parchetului de pe lângă Judecătoria Feteşti luarea de măsuri legale", se arată într-un comunicat al IPJ Ialomiţa.
Potrivit autorităților, din verificări a rezultat faptul că mecanicul locomotivei trenului care a intrat în coliziune cu cel de-al doilea tren, un bărbat de 54 de ani din Craiova, nu ar fi respectat timpul de odihnă prevăzut de lege, nici restricţia de viteză de 30 de km/h la intrarea în staţia CF Feteşti şi nici semnalul roşu de oprire dinaintea intrării în staţie.
"În urma testării alcooltest a mecanicului, a rezultat o alcoolemie de 0,40 mg/l alcool pur în aerul expirat", precizează IPJ Ialomiţa.
Ministrul Transporturilor, mesaj dur după accident
Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a transmis un avertisment către operatorii feroviari privați cu privire la punerea în pericol a siguranței transportului cu trenul.
„Vreau să transmit un semnal foarte clar către acești operatori de marfă, din zona privată, că nu se mai pot juca cu sigurața pe sistemul feroviar.
Un tren de marfă a intrat în spatele altui tren trecând peste toate semnalele. Sistemul de frânare automat nu era funcțional, ancheta o să spună de ce. Din primele informații, lucrurile nu erau în regulă nici la nivelul stării mecanicului de locomotivă. Din ce am înțeles, da, a adormit, înțeleg că era și sub influența băuturilor alcoolice. Există controale și inspecții care se fac ca în trafic, nu verifică fiecare șofer, se fac prin sondaj.
Nu sunt testați toți mecanicii de locomotivă, nu cred că se întâmplă asta în nicio țară din lume”, a declarat Cătălin Drulă.
Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a informat joi dimineață că magistrala București- Constanța este blocată în stația CF Fetești, pe ambele sensuri de circulație, din cauza tamponării a două trenuri private de marfă.
"Menționăm faptul că un tren privat de marfă, care era garat la linia II, în stația CF Fetești, a fost tamponat de un al doilea tren privat de marfă, care a depățit semnalul de OPRIRE de la intrare în stație, și a intrat în trenul garat. În urma tamponării, 4 vagoane din compunerea primului tren de marfă au deraiat, iar din cel de-al doilea tren au deraiat 14 vagoane, iar locomotiva s-a răsturnat.
Din cauza acestui eveniment feroviar, soldat fără victime omenești, dar cu mari pagube materiale, traficul feroviar pe raza stației Fetești, atât spre Bărăganu, cât și spre Movila este blocată.
Precizăm faptul că, pentru asigurarea legăturii cu stațiunile de pe Litoral, trenurile de călători care tranzitează Bucurestiul vor circula pe ruta deviată prin Fetești- Movila- Tăndărei, cu tracțiune Diesel, iar restul garniturilor pe ruta Ploiești- Buzău- Făurei- Fetești", a transmis CFR SA.
În urmă cu o săptămână două trenuri de marfă au deraiat tot la Fetești. La acel moment, cinci vagoane din cele 40 ale garniturii au sărit de pe șine.