Tototdata, in urma studiului s-a constanat ca cele mai ieftine medicamente generice lipsesc de pe piata sau sunt comercializate in cantitati mici, motiv pentru care autoritatea de concurenta propune eliminarea din listele de compensare a medicamentelor care sunt puse pe piata în cantitati insuficiente, fiind mentinute doar pentru a da pretul de referinta, informeaza realitatea.net.
De asemenea, Consiliul Concurentei sustine limitarea cheltuielilor de marketing pentru anumite categorii de activitati, respectiv o mai buna definire a cheltuielilor care pot fi înregistrate pentru fiecare tip de activitate de marketing sau promovare si recomanda realizarea unei analize cu privire la
Studiul a aratat ca romanii cer un anumit medicament, recomandat de medic, desi in Romania, prescrierea medicamentelor ar trebui facute pe baza substantelor active, nu pe denumirea comerciala. Un motiv ar fi promovarea intensiva a anumit produse.
In acelasi timp, din analiza realizata la nivel de farmacii a reiesit ca pacientii sunt directionati catre anumite farmacii pentru achizitia unor medicamente. Ca urmare, un numar foarte mic de farmacii concentreaza o mare parte din sumele decontate la nivel de judet.