Un nou proiect prevede construcția unei autostrăzi care va lega Grecia cu România, prin traversarea Bulgariei.
Proiectul de infrastructură rutieră, care va uni Grecia cu România, ar deveni un nod crucial pentru transportul în regiunea Balcanilor. Acesta intră într-o etapă decisivă.
Pentru acest proiect s-a semnat o declarație comună în cadrul întâlnirii de la Varna între premierii celor trei țări, potrivit mediapool.bg .
Timpul de realizare a autostrăzii ar trebui să dureze aproximativ cinci ani
Ministrul bulgar de Finanțe, Assen Vassilev, a explicat planul pe care îl are guvernul său în ceea ce privește interconectarea țării cu regiunea extinsă.
Timpul de realizare efectivă a autostrăzii Alexandroupoli-Constanţa, cu traversarea Bulgariei, ar trebui să dureze aproximativ cinci ani. Planul a fost prezentat în cadrul primei conferințe internaționale Southeast Europe Connectivity Forum (SECF).
„Un rol cheie pentru infrastructura durabilă și conectivitate în Europa de Sud-Est îl joacă legătura Nord-Sud cu construcția unei autostrăzi care va lega Grecia și România prin Bulgaria.
Sperăm ca procedurile să fie finalizate cât mai curând și că proiectul va fi finalizat în cinci ani ”, a precizat ministrul de finanțe al Bulgariei, Assen Vassilev, legat de viitoarea autostradă.
Care este bugetul pentru construirea autostrăzii?
Potrivit lui Assen Vassilev, în buget a fost inclusă o garanție de șase miliarde de euro. De asemenea, se așteaptă o selecție a consorțiului care va realiza construcția autostrăzii.
În această situație, ministrul bulgar de finanțe a declarat că țara sa va solicita bani de la Uniunea Eruopeană, pentru compensarea costurilor. Mai mult decât atât, nu va opri între timp proiectul în așteptarea finanțării, potrivit Antena3.ro
„Banii sunt deja disponibili, și, desigur, putem sprijini și țările vecine pentru a accelera finalizarea proiectului. Este crucial pentru comerțul dintre țări, mai ales în contextul conflictelor din Ucraina și Gaza”, a evidențiat acesta, declarând cât de important este proiectul pentru diversificarea rutelor comerciale, înlocuind dependența de Marea Neagră, pe care a caracterizat-o ca fiind un „lac al rușilor”.